Symposium `Ethiek in de GGZ'

Trimbos Instituut

Nieuwsflits

Symposium `Ethiek in de GGZ'

Op 18 mei 2000 vindt het 2e Symposium Ethiek in de geestelijke gezondheidszorg plaats, getiteld: Botsende waarden en morele dilemma's. Het wordt georganiseerd door het Trimbos-instituut in samenwerking met de Centrale Rinogroep. Het ochtendprogramma bestaat uit lezingen over vier centrale waarden: respect voor autonomie, morele verantwoordelijkheid, veiligheid en integriteit. 's Middags wordt in workshops aan de hand van door de deelnemers ingebrachte casuïstiek een moreel beraad gehouden over praktijksituaties waarin sprake is van botsende waarden. Tijdens het symposium wordt het nieuwe boek `Ethiek in de geestelijke gezondheidszorg' gepresenteerd. Het wordt uitgegeven door Van Gorcum te Assen onder redactie van Jacques Graste en Dorine Bauduin.

Dorine Bauduin (030) 297 11 15

18|99 Nummer 18, december 1999