Shell investeert in nieuwe chemische fabriek in Pernis

Shell

Shell investeert in nieuwe chemische fabriek in Pernis

18-05-2000
DEN HAAG - De Koninklijke/Shell Groep heeft vandaag plannen bekendgemaakt voor een nieuwe fabriek op wereldschaal in Pernis voor de productie van PO-glycolether (propyleenoxideglycolether). De installatie moet de mondiale markt gaan bedienen.
De fabriek, waarvan de bouw inmiddels is gestart, krijgt een productiecapaciteit van 100.000 ton per jaar en is volledig eigendom van Shell Nederland Chemie B.V. De fabriek moet eind 2001 in bedrijf komen en gaat Methyl Proxitol, MethyldiProxitol en Ethyl Proxitol produceren. Sommige van deze producten zullen worden veresterd tot acetaten.

'Voor ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen