Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Clearasil introduceert Gentle Power

Datum nieuwsfeit: 18-05-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Clearasil
Clearasil Gentle Power: huidvriendelijke gezichtsreiniging voor dagelijks gebruik

18 - 5 - 2000
Diepreinigende wascrème verwijdert make-up, opent verstopte poriën en houdt de huid zacht en glad

Clearasil speelt met het product Gentle Power in op de behoeften van tiener meiden en jongens: een eenvoudige gezichtsreiniging die de huid zuiver houdt en bovendien zacht genoeg is om dagelijks te gebruiken bij een gevoelige huid. Hierdoor helpt Gentle Power jeugdpuistjes voorkomen. En specifiek voor meisjes is Clearasil Gentle Power ook geschikt voor het dagelijks verwijderen van make-up en vuil van buitenaf.

Clearasil Gentle Power
Jeugdpuistjes en een onzuivere huid kunnen bij meisjes in andere vormen voorkomen dan bij jongens, waardoor ze ook andere eisen aan gezichtsverzorging stellen. Meisjes hebben over het algemeen in mindere mate last van jeugdpuistjes en zijn daarom op zoek naar milde producten om de huid schoon te houden en te verzorgen. Clearasil Gentle Power verwijdert niet alleen vuil en make-up. De diepreinigende wascrème bevat tevens microkorreltjes die de poriën openen, het vuil verwijderen en de huid glad maken. Daarnaast bestrijdt Clearasil Gentle Power de bacteriën die jeugdpuistjes veroorzaken.

Een onderzoek van Clearasil onder 200 jongeren met jeugdpuistjes toont de sterke eigenschappen van Clearasil Gentle Power bij dagelijks gebruik binnen vier weken aan: 93% is van mening dat het jeugdpuistjes en meeëters helpt voorkomen en 86% voelt dat de huid schoner, zachter en gladder is geworden. Ter aanvulling op Gentle Power wascrème heeft Clearasil ook een schuimgel en tonic voor de gevoelige huid om de huid op te frissen na de reiniging. Veel jongeren gebruiken alleen anti-jeugdpuistjesproducten wanneer jeugdpuistjes zich voordoen. Juist door dagelijks gebruik van de Clearasil producten kunnen jeugdpuistjes voorkomen worden. De geadviseerde verkoopprijs van Clearasil Gentle Power is NLG. 13,99.

Het ontstaan van jeugdpuistjes
Jeugdpuistjes en een onzuivere huid ontstaan door een combinatie van factoren: verstopte poriën, overmatige talgproductie en bacteriën, oftewel veranderingen in het lichaam tijdens de puberteit.Psychische factoren, zoals spanning en stress, spelen hierbij ook een rol. Daarnaast komen vuil en onzuiverheden dagelijks op de huid terecht door luchtverontreiniging, transpiratie en make-up. Een goede dagelijkse reiniging is daarom van belang, maar moet mild voor de huid zijn. Een reinigende schuimgel verstopt de huid niet, maar verwijdert vuil en onzuiverheden wel. Clearasil brengt verschillende productlijnen op de markt om de huid te reinigen en jeugdpuistjes en het ontstaan ervan op eenvoudige wijze tegen te gaan.

Clearasil
Een juiste, dagelijkse huidverzorging heeft al veel impact op de huid, maar lange-termijn verzorging is essentieel om de huid zuiver te houden en jeugdpuistjes te voorkomen. Clearasil heeft haar hele productlijn hierop gebaseerd, zodat jeugdpuistjes tegen gegaan en effectief bestreden kunnen worden. De Clearasil productlijn bestaat uit schuimgel, wascrème, tonic, huidzuiverende pads, behandelingscrème en vochtinbrengende fluid. Ook voor de gevoelige huid zijn aparte producten verkrijgbaar binnen de Clearasil Complete lijn. De Clearasil producten zijn bij supermarkten, drogisterijen en warenhuizen te koop.
Kika
Clearasil is een van de acht merken van Procter & Gamble die de onlangs gelanceerde jongerensite Kika (www.yellownet.nl/kika) ondersteunt. Clearasil zorgt bij Kika voor informatie en advies op het gebied van huidverzorging. Kika is een initiatief van Procter & Gamble en is te zien op de website vanYellow, het lifestyleconcept voor jongeren. Kika voorziet jonge vrouwen van informatie en advies over uiteenlopende onderwerpen, zoals bijvoorbeeld make-up, seksualiteit, gezondheid en voeding. De internetgebruiksters kunnen ook zelf hun vragen aan Kika stellen. Kika is volledig interactief en zorgt voor antwoord. Voor meer informatie, fotomateriaal, samples of een proefpakket:
DLV Public Relations
Eveline Bouman/Monique Bon
Tel Tel: 023 565 19 18
E-mail: (info@dlvpr.nl)

Pr Procter & Gamble
Jenneke Litjens
Tel: 010 286 3358
E-mail: (litjens.js@pg.com)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie