Innovatie tentoongesteld op DRUPA 2000

Datum nieuwsfeit: 18-05-2000

Innovatie tentoongesteld op DRUPA 2000

Scitex Corporation: het verbindende element in een netwerk van bedrijven

Amsterdam, 18 mei 2000. Scitex Corporation Ltd. (NASDAQ:SCIX) brengt op DRUPA 2000 zijn netwerk van bedrijven voor het voetlicht dat bestaat uit ondernemingen die digitale imagingtechnologieën willen combineren met de kracht van het Internet om de wereld van bedrijfscommunicatie visueel aantrekkelijker te maken.

Yoav Z. Chelouche, Chief Executive Officer van Scitex Corporation, legt uit: "We staan aan het begin van een koerswijziging van de hele sector. Zoals te zien zal zijn op de DRUPA zijn wij hier zeer goed op voorbereid".

De verschillende bedrijven in het netwerk - elk een aparte eenheid en essentiële schakel in het geheel - zullen hun specifieke technologie tonen en duidelijk maken op welke manier die technologie kan bijdragen aan het gemeenschappelijke doel dat Scitex Corporation zich heeft gesteld.

Scitex Digital Printing, Inc. (stand 4B34) toont de onlangs geïntroduceerde VersaMark Business Color Press. Deze kleurenpers is bedoeld voor uiteenlopende toepassingen, waaronder direct mail, waardebonnen, catalogi, boeken en bankafschriften. De pers kan 100% variabele gegevens afdrukken in vier kleuren, met een snelheid van meer dan 2000 pagina's per minuut. Daarmee ligt de productiesnelheid bijna twintigmaal zo hoog als die van nu leverbare of nieuw aangekondigde digitale kleurendruksystemen en ten minste tweemaal zo hoog als de snelheid van de op dit moment gangbare zwart-wit laserprinters.

Scitex Wide Format Printing Ltd. (stand 4B34) toont zijn Idanit Novo, een digitale grootformaatprinter, en de Scitex GrandJet. Deze bijzonder veelzijdige systemen zijn geschikt voor toepassingen binnen en buiten. Wat outputkwaliteit, mogelijkheden, drukkosten en productiviteit betreft, kent dit systeem zijn gelijke niet.

Aprion Digital Ltd. (stand 4B34) presenteert de MAGIC-technologie (Multiple Array Graphic Inkjet Color) en laat zien wat dit systeem kan betekenen voor het industriële en mainstream-drukproces. In tegenstelling tot andere inkjetprocédés kan de technologie van Aprion specifiek worden afgestemd op een groot aantal verschillende standaardsubstraten. Zo kan dit systeem overweg met watergedragen inkt voor het afdrukken van duurzame afbeeldingen op moeilijke materialen als vinyl.

Karat Digital Press (stand 16C40) demonstreert de 74 Karat digitale offsetpers. Karat is een 50/50 joint venture met KBS, de op twee na grootste drukpersfabrikant ter wereld. Dankzij innovatieve ontwerpen levert Karat gunstig geprijsde offsetkwaliteit, waarmee het bedrijf tegemoetkomt aan de groeiende behoefte aan productieve oplossingen voor kleine en middelgrote oplagen.

CreoScitex (stand 4A06, 4A07, 4B34) toont een compleet assortiment digitale printoplossingen, bijvoorbeeld voor digitale fotografie, professionele kleuren- en copydot-scanners, workflow-controlesystemen en digitale front-endoplossingen, Internet-tools, oplossingen voor inkjet- en digitale halftone-testafdrukken, apparatuur voor computer-to-plate en computer-to-film, en imagingsystemen voor digitale offsettoepassingen.

Vio Worldwide Limited (stand 4B23) demonstreert zijn diensten als ASP (Application Service Provider) voor de mediaproductie- en distributie-sector. Vio presenteert voor de grafische sector een aantal unieke combinaties van prepress-, mediaproductie- en mediadistributietoepassingen, specifiek ontworpen voor de efficiënte interactie tussen de verschillende onderdelen in de distributieketen en de integratie van alle partners die bij het proces betrokken zijn.

RTimage Ltd. (stand 4B34) demonstreert het product Renderview op de stand van CreoScitex. De technologie van RTimage is bovendien geïntegreerd in de diensten die door Vio worden aangeboden en is dus ook te zien op de stand van Vio.

DRUPA 2000-bezoekers kunnen met eigen ogen aanschouwen hoe Scitex Corporation met zijn netwerk van bedrijven een aantrekkelijke meerwaarde biedt. Door de uitwisseling van intellectuele eigendommen, door optimaal gebruik te maken van alle elkaar aanvullende technische en operationele capaciteiten en door steeds een beroep te doen op de enorme ervaring van de diverse managementteams wil Scitex Corporation de wereld van uitgevers en drukkers enorme impulsen geven.

Profiel
Scitex Corporation Ltd., een gerenommeerde onderneming op het gebied van digital imaging, is bezig een netwerk op te bouwen van toonaangevende en innovatieve bedrijven die digital imagingtechnologieën willen combineren met de kracht van het Internet om zo de wereld van bedrijfscommunicatie visueel aantrekkelijker te maken. De aandelen Scitex worden op NASDAQ verhandeld onder de naam SCIX. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: www.scitex.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Scitex Corporation Ltd.
Itai Halevy, Corporate Vice President - Business Development & Strategic Planning
E-mail: (itai_halevy@scitex.com)

Mickey Sahar, Director of Corporate Communications Tel: +972 9 959 7843
E-mail: (mickey_sahar@scitex.com)

Text 100 Public Relations
Dennis Doodeman, Account Executive
E-mail: (dennisd@text100.nl)

Scitex en het Scitex-logo zijn wettig gedeponeerde handels- en dienstmerken van Scitex Corporation Ltd. CreoScitex is een handelsmerk van Creo Products Inc. Scitex VersaMark en VersaMark Business Color Press zijn handelsmerken van Scitex Digital Printing, Inc. Karat en 74 Karat zijn handelsmerken van Karat Digital Press B.V., die onder bepaalde rechtssystemen ook wettig gedeponeerd kunnen zijn.