Danka op Drupa 2000 met geavanceerde grafische systemen

Datum nieuwsfeit: 18-05-2000

Danka aanwezig op de Drupa 2000 met geavanceerde grafische systemen

Op 's werelds grootste grafische vakbeurs, de Drupa 2000, die van 18 tot en met 31 mei aanstaande in Düsseldorf plaats vindt, zal Danka een aantal producten tonen die bij uitstek geschikt zijn voor de grafische branche. Zo kan de bezoeker op haar stand, nummer 7B28, zich onder andere uitgebreid laten voorlichten over de:

*

Hitachi DDP 70 voor grafische zwart/wit-producties. De Hitachi DDP 70 is een grafische documentprinter, evenwel voorbereid om tevens als dataprinter te fungeren. De DDP 70 verwerkt feilloos opdrachten op A4 formaat of A3 oversized. Bovendien heeft Hitachi geïntegreerde softwareconcepten zoals DDP Office en DDP MicroPress. Hitachi MicroPress is bij uitstek geschikt voor de 'Distribute en Print' formule. Het is mogelijk om tot 12 systemen aan elkaar te koppelen eventueel verspreid over de hele wereld. Met de POD-oplossingen van Hitachi worden digitale documenten via een netwerk of het Internet verspreid en vervolgens daar geprint waar nodig. De DDP 70 wordt vanaf juni geleverd door Danka Nederland.

*

Danka C2000. De Danka C2000 kleurencopier/printer produceert 31 kleurenafdrukken per minuut. Het systeem is minder storingsgevoelig door een speciale drumtechnologie en een rechte papierbaan. Deze copier/printer kan overweg met papierformaten van A5 tot A3+. Informatieve proefdrukken kunnen worden vervaardigd op volledig A3+-formaat met UGRA/FOGRA controlestroken. Met de resolutie van 400 x 400 dpi, 24 bits kleuren en 256 halftonen geeft de C2000 een uitstekende afdrukkwaliteit. Ook beschikt de Danka C2000 over een zoomfunctie van 25 tot 400 procent. Dit model kan automatisch dubbelzijdig printen en leent zich voor het afdrukken van zowel grote als kleine oplagen.

*

Infotec 7410/E kleurencopier/printer. De Infotec 7410/E vertegenwoordigt een generatie copiers/printers die voldoen aan de hoge eisen die ontwerpstudio's, prepressbedrijven en kantoren tegenwoordig stellen aan afdrukkwaliteit en productiviteit. Dit systeem is bij uitstek geschikt voor grafische bedrijven door de mogelijkheid van het afdrukken op A3++, waardoor het meeprinten van paskruizen mogelijk is. De resolutie van 600 dpi, de nieuwe 'twinbeam' lasertechnologie en een fijnere toner waarborgen scherpe, professionele kleuren- en zwart/witbeelden. Bij gebruik als copier wordt het orgineel slechts eenmaal gescand. Deze scan slaat de Infotec 7410/E vervolgens op in het geheugen waarna een onbeperkt aantal afdrukken mogelijk is. Ook heeft de Infotec 7410/E een editor waarmee de gebruiker delen van een scan kan selecteren voor een aparte bewerking. De Infotec 7410/E kan standaard dubbelzijdig afdrukken.
*

Heidelberg Digimaster 9110 Network Imaging System. De Digimaster 9110 vertegenwoordigt een nieuwe generatie systemen voor grootschalige documentproductie. Het systeem ondersteunt diverse printertalen, zoals PDF, PCL6, PostScript 3 en TIFF group IV. Doordat het systeem een eigen Internetadres heeft kunnen gebruikers het met iedere browsersoftware aansturen vanaf elke gewenste locatie. De 9110 is gebaseerd op open standaarden en laat zich daardoor naadloos in bestaande ICT-infrastructuren integreren. Met een snelheid van 110 pagina's per minuut en een capaciteit van meer dan 1.000.000 afdrukken per maand, is de Heidelberg Digimaster 9110 gebouwd voor hoogvolume productie, die veelal bestaat uit vele korte 'printing on demand' opdrachten.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiseringsapparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $ 3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V.
Contactpersoon: Marloes Antheunis
Tel.: 0348 - 405 423
E-mail: (m.antheunis@danka.nl)
World Wide Web: www.danka.nl

2000 - De Meern Nieuwe Media B.V.