Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 18-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 18 mei 200 3e Persbericht 18 mei 2000

Politieberichten

Eindhoven: Aanrijding met gewonde
Donderdagmiddag omstreeks 13.50 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Veld. Montgomerylaan en de Gildelaan een 74- jarige automobilist uit Rotterdam gewond. Hij reed daar komende uit de richting van de Fellenoord linksafslaand genoemde kruising op. De Rotterdammer verleende daarbij niet de vrije doorgang aan de 32- jarige automobilist uit Uden, die daar komende uit de richting van de Onze Lieve Vrouwestraat, rechtdoor reed. De Rotterdammer raakte gewond en is overgebracht naar het St. Catharinaziekenhuis.
Helmond: Diefstal uit bedrijf
Donderdag tussen 0.05 uur en 8.00 uur is er vanuit een bedrijf aan de Veedrift een aanhang-wagen en benzine grasmaaier weggenomen. Onbekend is hoe men toegang tot het pand verkreeg.

Maarheeze: Snelheidscontrole
Donderdagmorgen tussen 6.55 uur en 10.05 uur is er op de Sterkselseweg een snelheids-controle gehouden. 450 voertuigen zijn gecontroleerd. 90 daarvan reden te hard. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 115 km/u. Donderdagmiddag tussen 13.05 uur en 15.45 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Moonslaan. Van de 450 gecontroleerde voertuigen reden er 60 te hard. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 75 km/u.
Someren: Diefstal goederen
Donderdagmorgen tussen 1.00 uur en 6.00 uur is er ingebroken in geparkeerde voertuigen op een bedrijfsterrein aan de Havenoord. Uit de voertuigen zijn een autoradio cd-speler, een autoradiocassetterecorder en twee zonnebrillen weggenomen. Toegang tot het terrein is verkregen na verbreking toegangspoort. Tevens is er een ruit van de toegangsdeur bedrijfs-loods vernield.

Someren: Diefstal uit winkel
Donderdagmiddag om 17.50 uur is in een winkel aan de Speelheuvelstraat een 26- jarige man uit Someren aangehouden. Het winkelpersoneel betrapte de man bij het stelen van goederen. Zij hielden de man aan die zich hevig verzette. De man beet en sloeg een winkel-medewerker. De verdachte is ingesloten aan het politiebureau.
Geldrop: Inbraak in bedrijf
Tussen woensdagavond 18.30 uur en donderdagmorgen 6.30 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Spaarpot. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling van een ruit. Uit het pand zijn diverse elektrische gereedschappen, slijpers en boormachines weggenomen.
Geldrop: Aanrijding met gewonde
Donderdagmiddag omstreeks 16.55 uur raakte een 39- jarige vrouw uit Geldrop bij een aanrijding op de kruising Wielewaal en Nuenenseweg gewond. Zij reed op haar snorfiets over de Nuenenseweg naar genoemde kruising. Op de kruising verleende zij niet de vrije doorgang aan een 31- jarige automobilist uit Someren. Zij is voor onderzoek overgebracht naar het St. Annaziekenhuis.