Adobe doorbreekt met LiveMotion grenzen Web-creativiteit

Datum nieuwsfeit: 19-05-2000
Adobe doorbreekt met LiveMotion 1.0 alle grenzen van Website-creativiteit LiveMotion Internationaal Engels nu beschikbaar

Amsterdam, 19 mei 2000 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE), marktleider op het gebied van digital publishing voor web, print en dynamische media heeft vandaag bekendgemaakt dat Adobe® LiveMotion(tm) software per direct beschikbaar is. LiveMotion is een nieuw tool voor grafische toepassingen en animatie voor het web, dat speciaal ontwikkeld is voor professionele webdesigners en -ontwikkelaars. Velen hebben gewacht op de introductie van LiveMotion sinds in maart de bèta-versie op de Adobe.com website werd geplaatst voor algemeen gebruik. Meer dan 360.000 webdesigners en -ontwikkelaars hebben de bèta-software inmiddels gedownload. Afgelopen maand won LiveMotion tijdens de Spring Internet World 2000 in Los Angeles de Best of Show Award in de categorie Web Design Software.

LiveMotion stelt webdesigners en -ontwikkelaars in staat met maximale efficiency en productiviteit te werken. Daarnaast biedt het programma toch onbeperkte creative vrijheid doordat het tal van intuïtieve en flexibele mogelijkheden biedt. Zo kunnen gebruikers vector images tekenen of importeren, de object-attributen onafhankelijk en direct binnen de object-gebaseerde tijdlijn animeren, labels met namen gebruiken om acties op te starten en interactieve gedragingen toekennen aan afzonderlijke objecten. LiveMotion maakt gebruik van tijd-gebaseerde in plaats van frame-gebaseerde animatie en ondersteunt 'native' gelaagde Adobe Photoshop® en Illustrator® bestanden.
LiveMotion biedt tevens een uitermate grote mate van flexibiliteit doordat het outputopties biedt in een groot aantal verschillende formaten, waaronder JPEG, PNG, Photoshop, Animated GIF en het populaire Flash (.swf) formaat. LiveMotion zal in één van de opvolgende versies het Scalable Vector Graphics (SVG) formaat van W3C ondersteunen.

LiveMotion is optimaal geïntegreerd met de andere professionele webdesign tools van Adobe en dynamische media, inclusief Adobe GoLive(tm), Adobe Illustrator, Adobe Photoshop en Adobe After Effects®.

Over Adobe
Adobe Systems Incorporated (www.adobe.com) is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van met prijzen onderscheiden software-oplossingen voor het web en printgrafisch ontwerp. Met de tools die Adobe biedt op het gebied van design, imaging, dynamische media en authoring kunnen klanten probleemloos visueel aantrekkelijke content creëren en leveren voor verschillende typen media. Adobe, met de hoofdvestiging in San Jose, Californië, is de op twee na grootste producent van software voor de PC in de US met een jaarlijkse omzet van ruim 1 miljard dollar. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

Prijzen en beschikbaarheid
Een 30 dagen volledig functionerende trial-versie van LiveMotion is te downloaden via adobe.nl/products/livemotion/main.html. Adobe LiveMotion 1.0 is vanaf juni verkrijgbaar voor een adviesprijs van NLG 725,- / BEF 13.255 / EURO 329,-.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive