Politiebericht Oss

Datum nieuwsfeit: 19-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 19-05-2000
Persberichten district Maasland

KLEDING GESTOLEN Uit een winkel aan het Dorpsplein in Geffen zijn donderdagochtend drie kledingstukken gestolen. Vermoedelijk zagen twee winkelende vrouwen kans deze kledingstukken in een tas te stoppen en daarmee de winkel te verlaten zonder hiervoor te betalen. Er is voor ongeveer fl. 1000, = weggenomen. De ene vrouw was ongeveer 40 jaar, met halflang bruin haar en ze droeg een grijs half lang vest. De andere vrouw is ongeveer 18 jaar met een stevig postuur en lange blonde haren.

COMPUTER GESTOLEN Uit een winkel aan het Walplein is donderdagmiddag een doos met daarin een computer gestolen. De computer stond in de winkel verpakt in een doos omdat deze verkocht was en werd in een ongezien ogenblik weggenomen. Het gaat om een Compac Presario ter waarde van fl. 5999, =.

AANGEHOUDEN BIJ WINKELDIEFSTAL Op het Walplein in Oss is donderdagavond een 30-jarige man uit Nijmegen aangehouden die even daarvoor een winkeldiefstal had gepleegd in een winkel aan de Heuvel in Oss. De man bleek twee broeken onder zijn eigen broek te hebben aangedaan en verliet op deze manier de winkel. Toen het alarm afging is het personeel van de winkel achter de man aangegaan en heeft hem tegengehouden. Het gaat om twee jeansbroeken van fl. 179,95 per stuk.

CONTROLE Op de Rijksweg in Geffen is donderdagmiddag een roodlichtcontrole gehouden, waarbij 18 overtredingen werden bekeurd, waaronder een voor onnodig claxonneren.

AUTO GESTOLEN Vanaf de Tuinstraat in Oss is donderdagavond een witte Golf GTI met het kenteken TT-25-NJ gestolen. Vanaf de Berghemseweg in Oss in de nacht van donderdag op vrijdag paarse Volkswagen Golf met het kenteken 37-DD-VH gestolen.

INBRAAK IN AUTO Uit een auto die aan de Koornstraat in Oss stond is donderdagavond een autoradiocdspeler gestolen. Het slot van een portier werd geforceerd.

INBRAAK IN BEDRIJF In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een pand aan de Kruisstraat in Oss. Een raam werd vernield. Voor zover bekend zijn er enkele cds weggenomen.

HENNEP IN SCHUUR In een schuur aan de Maanstraat in Berghem is vrijdagochtend een kwekerij aangetroffen met ongeveer 100 plantjes en vijf lampen. De eigenaar stond de spullen vrijwillig af.

ENKELE SCHOENEN GESTOLEN UIT ETALAGE In de nacht van donderdag op vrijdag is een raam van een winkel aan de Kruisstraat in Oss vernield waarna diverse schoenen uit de etalage werden weggenomen. Het gaat hier om enkele schoenen (links of rechts).

INBRAAK IN HORECAGELEGENHEID In de nacht van donderdag op vrijdag is het geld uit drie speelautomaten gehaald die in een pand aan de Euterpelaan in Oss staan. Een deur van het pand werd geforceerd. Naar schatting is ongeveer fl. 300, - ontvreemd uit de speelautomaten.

ZAKKENROLLEN In een winkel aan de Heuvelstraat in Oss kwam een 84-jarige vrouw uit Oss erachter dat haar portemonnee gestolen was. Bij het afrekenen aan de kassa zag ze dat haar handtas openstond en dat haar portemonnee weg was. In de tas zaten pasjes en enig geld.