Milieudefensie in beroep tegen vergunningen S.E. Fireworks

Datum nieuwsfeit: 19-05-2000
Milieudefensie

Persbericht Milieudefensie

Milieudefensie Enschede in beroep tegen vergunningen

Amsterdam, 19 mei 2000 --- Vereniging Milieudefensie Enschede heeft 18 mei beroep ingediend bij de Raad van State tegen twee vergunningen van S.E. Fireworks te Enschede. Milieudefensie Enschede, een lokale groep van Vereniging Milieudefensie, heeft het beroep ingediend samen met twee wijkraden en diverse omwonenden.

Door middel van het beroep wil Milieudefensie aantonen dat de omwonenden niet hebben kunnen weten dat het vuurwerkbedrijf zwaar professioneel vuurwerk opsloeg en verwerkte. De gemeente heeft de vergunningverlening in dagblad Tubantia en niet in een Huis-aan- Huisblad bekendgemaakt. Bovendien heeft de gemeente de meeste omwonenden niet per brief geinformeerd.

Meer informatie:

Persvoorlichting, Loes Visser 020 – 55 07 333 Juridisch medewerker Milieudefensie Enschede, Marcel Middelkamp 06 – 55 39 74 77