EuroClix verguld met publieksprijs Broos van Erp

Datum nieuwsfeit: 19-05-2000

- P E R S B E R I C H T -

EuroClix verguld met publieksprijs Broos van Erp

Amsterdam, 19 mei 2000 - Online spaarprogramma EuroClix is door het publiek als winnaar van de Broos van Erp Prijs uitgeroepen. EuroClix kreeg 1455 van de 8112 stemmen, ruim 17 procent. General manager Fried le Poole is erg blij met de erkenning. "Het geeft aan dat we op de goede weg zitten", zegt hij. "Het publiek heeft ons gekozen omdat EuroClix interessante informatie en tips levert en deelnemers ook nog eens geld kunnen verdienen." Om de Broos van Erp Prijs te winnen, moet Le Poole donderdag 25 mei EuroClix verdedigen voor een jury, die de uiteindelijke winnaar van de Broos van Erp Prijs zal uitkiezen.

EuroClix is een uniek online spaarprogramma waarbij consumenten persoonlijke gegevens invullen en Clix sparen in ruil voor het ontvangen van aanbiedingen op maat . Deze clix zijn inwisselbaar voor euro's die binnen 5 dagen op de bankrekening worden overgemaakt. Adverteerders betalen EuroClix voor het aanbieden van de informatie. EuroClix geeft vervolgens een deel van dit geld door aan haar leden. Het programma wordt inmiddels ondersteund door meer dan 50 toonaangevende adverteerders zoals Philips, Boxman, QXL, Albert Heijn en Proctor & Gamble. Het programma is zo succesvol dat EuroClix het programma in juni introduceert in Duitsland. Le Poole: "Deze publieksprijs geeft ons vertrouwen dat we ook in andere landen succesvol kunnen opereren."

De Broos van Erp Prijs is een aanmoedigingsprijs die op initiatief van de Tweede Kamer is ingesteld door het ministerie van Economische Zaken en wordt georganiseerd door Media Plaza. De Broos van Erp Prijs is voor de succesvolle, startende ondernemer, die een zakelijke en innovatieve toepassing heeft ontwikkeld op het gebied van de nieuwe media.

Over EuroClix
EuroClix is een Nederlands bedrijf dat haar 70.000 leden beloond voor het ontvangen van advertenties via e-mail en het klikken op banners. Deelnemers kunnen de gespaarde punten inruilen voor euro's. Het EuroClix-programma wordt gesteund door toonaangevende bedrijven die als sponsors/adverteerders optreden en relevante informatie bieden aan de deelnemers van EuroClix. Op deze manier biedt EuroClix haar leden interessante informatie die nauw aansluit op de door de leden aangegeven interessegebieden. Tegelijkertijd ondersteunt EuroClix de direct online marketing activiteiten van circa 50 adverteerders waaronder Philips, Boxman, QXL, Albert Heijn, Proctor & Gamble, ECI, Spaarbeleg en Compuserve. EuroClix B.V. is gevestigd in Amsterdam en is ingeschreven onder kamer van koophandelnummer 34116601. Aandeelhouders van EuroClix zijn Rotaform, MotionContainer en VNU. www.euroclix.nl

Voor meer informatie:
EuroClix