Stichting de opkikker: Mega verwendag

STICHTING DE OPKIKKER

EEN MEGA VERWENDAG

PERSBERICHT, 15 mei 2000

Om onze naamsbekendheid te vergroten, fondsen te werven en onze relaties, sponsors, gezinnen, vrijwilligers, instellingen en donateurs te bedanken voor de geweldige steun de afgelopen jaren gaan wij ons 5 jarig jubileum vieren met een groots evenement op de Grote Markt in Almere Stad. Dit evenement vindt plaats op zaterdag 20 mei. (van 10.00 tot 17.00). Iedereen die nader kennis wil maken met de werkzaamheden en of de werkwijze van stichting De Opkikker wordt van harte uitgenodigd dit evenement bij te wonen.

Verspreidt over de gehele dag zullen er vijfentwintig optredens zijn van kindershows, blaaskapel, zangers enz op het podium aan de Grote Markt. Tevens zal er veel materieel aanwezig zijn wat de afgelopen jaren gebruikt is tijdens verwendagen zoals een Ferrari, vrachtauto, motoren, brandweer, politie, defensie enz. Ook een groot aantal mascottes van bekende pretparken in Nederland zullen onze gasten in de middag welkom heten. Tussen vier en vijf zal er een nieuwe promotiefilm van stichting De Opkikker in première gaan op een mega videoscherm, er zal zo lang de voorraad strekt voor onze met name kleine gasten snoep en frisdrank verstrekt worden. De aanvang van het dagvullende programma is 10.00. Om 17.00 zal de wethouder welzijn van Almere mevrouw L. Spruit de totaalopbrengst van deze jubileumdag bekend maken aan het publiek. Stichting De Opkikker heeft iedereen die de afgelopen jaren betrokken is geweest bij haar werkzaamheden (3500 contacten) een uitnodiging gestuurd. Een groot aantal ex-verwengezinnen zal tevens de festiviteiten bijwonen. Wij hopen via de media aandacht te krijgen voor ons werk, wellicht vindt u het leuk om opnames van de megaverwendag te maken of te publiceren inde verschillende media zowel lokaal als landelijk. Want alleen dan kunnen wij samen met al onze vrijwilligers, contacten, sponsors en donateurs blijven zorgen dat: 'NA VEEL VERVELENDE DAGEN DE LEUKE DAGEN TOCH NIET IETS LANGER DUREN'.

Stichting De Opkikker is een organisatie die voornamelijk met vrijwilligers werkt en als doel heeft: het organiseren van verwendagen voor gezinnen waarvan een van de kinderen langdurig onder behandeling is in een ziekenhuis. Door tussenkomst van het pedagogisch werk uit de instellingen waar De Opkikker mee samenwerkt kunnen gezinnen aangemeld worden. Stichting De Opkikker is een landelijk werkende stichting die op dit moment samenwerkingsverbanden heeft met een vijftal ziekenhuizen t.w. het AMC en VU ziekenhuis beiden te Amsterdam, het Radboud ziekenhuis te Nijmegen, het Medisch Centrum Alkmaar te Alkmaar en het Flevo ziekenhuis te Almere. Het grootste aantal aanmeldingen is afkomstig uit met name de drie genoemde Academische Ziekenhuizen.
Stichting De Opkikker heeft de ambitie om meerdere academische ziekenhuizen in de gelegenheid te stellen gezinnen met een langdurig ziek kind aan te melden zodra de financiële situatie dit toestaat en het vrijwilligersbestand op peil is. Na de aanmelding gaan er vrijwilligers op bezoek bij het gezin om de hobby's en interesses te inventariseren teneinde een unieke dag samen te stellen waarbij de dagelijkse zorgen, spanningen en angsten even worden vergeten.

Stichting De Opkikker is opgericht in 1995. Na een klein jaar van voorbereiding is De Opkikker sinds maart 1996 daadwerkelijk verwendagen aan het organiseren. Na een voorzichtige start in 1996 waarbij 20 gezinnen een verwendag is aangeboden zijn wij inmiddels uitgegroeid tot een organisatie die in 2000 voor ongeveer 200 gezinnen een dag ontspanning gaat bieden.

Voor inlichtingen of nadere informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat van stichting De Opkikker in Almere Haven op tel. Nr.
036-5386660 of faxen 036-5386144.

15 mei 00 13:10