PvdA organiseert politiek café in Tilburg

Datum nieuwsfeit: 20-05-2000
Partij van de Arbeid

PvdA Eurodelegatie/PvdA afdeling Tilburg

Tilburg/Den Haag, 17 mei 2000

Zaterdag 20 mei: PvdA organiseert politiek café in Tilburg

De politiek is dichter bij dan je denkt! Onder dit motto organiseren de PvdA Eurodelegatie en de PvdA afdeling Tilburg op zaterdagmiddag 20 mei gezamenlijk een politiek café. Een aantal maatschappelijke onderwerpen, welke aan de orde zullen komen: asielbeleid, gedoogbeleid en voetbal. Het publiek heeft de mogelijkheid om onder het genot van een drankje een spetterende discussie aan te gaan met politici, vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties en Willem II trainer Hans Westerhof. Aan het politiek café zal verder onder andere worden deelgenomen door PvdA Europarlementariër Max van den Berg, PvdA wethouder Jan Hamming en burgemeester Johan Stekelenburg. Daarnaast zullen ook Willem Vugs, voorzitter van de Achterdeur belangenvereniging van coffeeshops en Jeroen Roovers, directeur van de Tilburgse jongerenorganisatie Attak van de partij zijn. De presentatie ligt in handen van Omroep Brabant presentatoren Astrid Kersseboom en Paul Post. De Tilburgse cabaretier Frank van Pamelen en plezierdichter Ko de Laat verzorgen de culturele omlijsting tijdens deze middag. Het politiek café staat open voor een ieder die interesse heeft hierbij aanwezig te zijn.

Het politiek café op 20 mei duurt van 14.30 tot 17.15 uur en vindt plaats in café L' Industrie, Heuvelring 120 Tilburg. Iedereen die interesse heeft om mee te discussiëren is van harte welkom.

Voor meer informatie:

Marije Laffeber, PvdA-Eurodelegatie 070-318 2787

Programma

Start 14.30 uur Een jaar na de verkiezingen: verwachtingen en teleurstellingen van twee PvdA-ers, ingeleid door een lied door Frank van Pamelen en Peter Faber (Tilburgs cabaretier en begeleiding)

Interviews met Jan Hamming over een jaar wethouderschap in Tilburg en met Max van den Berg over het leven als Europarlementariër

15.00 uur Gedoogbeleid: ligt Tilburg nog wel in Europa?

Debat met Johan Stekelenburg, Europarlementariër Joke Swiebel en Willem Vugs (voorzitter van De Achterdeur - belangenvereniging van coffeeshops)

15.45 uur Euro 2000: leidt voetbal tot verbroedering over de grenzen heen? (ingeleid door een lied van Frank van Pamelen/Peter Faber)

Interview met de nieuwe trainer van Willen II, Hans Westerhof en met Europarlementariër Max van den Berg

16.15 uur De rol van onderwijs en ICT in het jongerenbeleid (ingeleid door Ko de Laat, Tilburgs dichter)

Debat met Michiel van Hulten, Jan Hamming en Jeroen Roovers (Directeur van Attak, Tilburgse jongerenorganisatie)

16.45 uur Europa en vluchtelingen, Brussels beleid: wat moet en kan Tilburg ermee?

Inleiding door Ralf Bodelier (Tilburgs journalist). Aansluitend een paneldiscussie met: PvdA Europarlementariër Joke Swiebel, wethouder Wim Luijendijk en Adriënne Verschuren (Directeur asielzoekerscentrum Tilburg Noord)

17.15 uur Afsluiting