Ambassadeurs onthullen gevelschilden "Erkende Genevercafé's"

Datum nieuwsfeit: 20-05-2000
Ambassadeurs onthullen gevelschilden "Erkende Genevercafé's"

UTRECHT, mei 2000 - In mei wordt bij drie nieuwe Genevercafé's het gevelschild 'Erkend Genevercafé' onthuld. Deze café's zijn erkend door het Genevergenootschap. De onthullingen worden verricht door ambassadeurs van het Genevergenootschap entertainer Clous van Mechelen, weerman Piet Paulusma en musicus Dolf de Vries.

Het eerste gevelschild wordt op 20 mei onthuld bij het proeflokaal van het Gedisitilleerdmuseum te Schiedam, aan het einde van de maand vinden de onthullingen plaats bij Eetcafé De Nieuwe Roos te Ootmarsum (24 mei), Café de Pintelier te Groningen (30 mei).

Genevergenootschap

Het Genevergenootschap is een initiatief van de Nederlandse Gedistilleerdunie waarin vrijwel alle distillateurs verenigd zijn. Doelstelling van het Genootschap is het in brede kring onder de aandacht brengen van het Nederlands gedistilleerd, waarvan jenever een belangrijk deel uitmaakt. Daarbij gaat het niet om meer consumeren, maar vooral om 'de kunst van het genieten'. Het Genootschap heeft zo'n 85 ambassadeurs, afkomstig uit politiek, entertainment en bedrijfsleven.

Erkenning van Genevercafé's

Het erkennen van Genevercafé's is één van de activiteiten van het Genevergenootschap. De Genevercafé's zijn die café's die jenever op een positieve manier onder de aandacht van de consument brengen. Aan deze café's worden hoge eisen gesteld op het gebied van assortiment, vakkennis, goed gastheerschap en gastvrijheid. De drie nieuw erkende café's scoren bovenmatig op de vastgestelde criteria.

Het Genevergenootschap is permanent op zoek naar nieuwe Genevercafé's en streeft naar een goede landelijke spreiding. Met deze nieuwe erkenningen komt het aantal erkende Genevercafé's op 13. Een onafhankelijke jury heeft tot nu toe 30 café's bezocht. Alle erkende café's worden jaarlijks door een onafhankelijke jury bezocht voor een herkeuring.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties