Marlies pernot algemeen directeur Vereniging Eigen Huis

Datum nieuwsfeit: 20-05-2000
Vereniging Eigen Huis

MARLIES PERNOT ALGEMEEN DIRECTEUR 'VERENIGING EIGEN HUIS'

Mevrouw mr. M.E.C. Pernot is per 1 september 2000 benoemd tot algemeen directeur van de 'vereniging eigen huis'. Zij volgt de huidige hoofddirecteur drs. H.J. van Herwijnen op, die de vereniging in 1974 heeft opgericht en sindsdien heeft geleid. Vandaag heeft zij kennisgemaakt met de Ledenraad van de 'vereniging eigen huis'.

Marlies Pernot (50) was eerder lid van de Raad van Bestuur van Energie Noord West N.V. Daarvoor heeft zij elf jaar gewerkt in diverse commerciële managementfuncties bij KPN, onder meer bij KPN Telecom in Groningen. Haar carriëre bij KPN sloot zij af in New York als President en CEO van KPN US Inc. Haar loopbaan begon bij het onroerendgoed bedrijf Wilma International in Antwerpen. Daarnaast vervulde mevrouw Pernot bestuursfuncties bij diverse maatschappelijke organisaties.

De 'vereniging eigen huis' is de belangrijkste belangenorganisatie van woonconsumenten in Nederland en telt ruim 600.000 leden.

De heer mr. F.A.P.M. van Loon blijft als directeur Algemeen Ledenbelang deel uitmaken van de directie. De heer Van Herwijnen blijft na zijn afscheid per 1 oktober 2000 onder meer als voorzitter verbonden aan enkele aan de 'vereniging eigen huis' gelieerde stichtingen.