Politiebericht Flevoland: Weekendberichten

Politiebericht Flevoland: 21-05-2000
Weekendberichten

Verkeerscontrole
URK - Aan de Sluisweg in Urk is gisteren van 15.30 uur tot 21.30 uur een verkeerscontrole gehouden. In totaal werden 16 bekeuringen uitgeschreven: 1 x wegens onverzekerd rijden, 3 x voor het niet dragen van een autogordel, 7 x voor het rijden zonder helm op een bromfiets, 2 x voor het rijden zonder bromfietscertificaat en 1 x voor het rijden op een bromfiets onder de 16 jaar.
Een 20-jarige bromfietser uit Urk is aangehouden omdat hij onder invloed was. Hij blies 430 ug/l (ca. 1.0 promille) en kreeg een transactie van 190 gulden.

Vechtpartijen
LELYSTAD - Na melding van een vechtpartij in een bar / dancing aan de Neringpassage heeft de politie afgelopen nacht twee mannen uit Lelystad aangehouden van respectievelijk 21 en 22 jaar. De beide mannen kregen ruzie om een vriendin, wat uitmondde in een vechtpartij. De 22-jarige probeerde er bij aankomst vandoor te gaan, maar werd even later aangehouden en geboeid overgebracht naar het politiebureau. Beide verdachten worden verhoord.

LELYSTAD - Door onbekende oorzaak ontstond er afgelopen nacht eveneens een vechtpartij in een café aan het Horecaplein. Na een melding ging de politie ter plaatse, maar was er van een opstootje al geen sprake meer. Aan de hand van verklaringen hield de politie een 35-jarige man uit Lelystad aan, die een aantal personen geslagen zou hebben. Een 17-jarige jongen is hierna met buikklachten naar het ziekenhuis gebracht en zal na ontslag uit het ziekenhuis gehoord worden.

ZEEWOLDE - Bij een dancing in Zeewolde moest omstreeks middernacht na een opstootje ook een ambulance te pas komen. Een bezoeker uit Epe (leeftijd onbekend) zou na het brengen van een hitlergroet in elkaar geslagen zijn door omstanders. Hij kon na het hechten van een hoofdwond weer naar huis. Het slachtoffer was onder invloed van alcohol. De rest van de avond bleef het rustig.

Rijden onder invloed
EMMELOORD - Een 47-jarige man uit Emmeloord is afgelopen nacht aangehouden nadat hij op de Nagelerstraat een stopteken van de politie negeerde. De man reed slingerend over de Korte Dreef richting Nagelerstraat en voerde bovendien mistlicht bij helder weer. Bij zijn aanhouding blies de man 685 ug/l (ca. 1.6 promille). Hij kreeg een dagvaarding en een rijverbod van 8 uur en zijn rijbewijs is ingenomen.
MARKNESSE - Een 26-jarige automobilist uit Emmeloord is eveneens afgelopen nacht aangehouden wegens rijden onder invloed. Hij reed vanaf een café in Marknesse met gierende banden weg en werd even later in een parkeergarage in die plaats aangetroffen met een lekke linkervoorband. De man werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau, waar hij 275 ug/l blies (0.65 promille). De man is met een boete van 390 gulden heengezonden.