Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 21-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 21-05-2000 2e Persbericht 21 mei 2000

Politieberichten

Milheeze: Diefstal uit woning
Zaterdagmiddag tussen 17.45 uur en 18.00 uur zijn er uit een woning aan het Kerkeind enkele sieraden gestolen. Toegang tot de woning werd verkregen via een niet afgesloten voordeur.

Hooge Mierde: Alcohol
Zaterdagavond om 20.40 uur is op de Koestraat een 40- jarige automobilist uit Polen aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 2,20 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 12 uur. Tegen verdachte is proces-verbaal op-gemaakt.

Budel: Alcohol
Zaterdagavond omstreeks 20.00 uur is op de Dr. Anton Mathijsenstraat een 23- jarige automobilist uit Weert gecontroleerd. Daar was hij met zijn auto een voortuin ingereden. Hij bleek gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij 1,05 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 4 uur en een proces-verbaal.

Reusel - De Mierden: Alcohol
Zondagmorgen omstreeks 3.05 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Boegent en Groeneweg een 19- jarige automobilist uit Reusel gewond. Hij reed daar over de Groeneweg richting van het Boegent. Gekomen op de kruising sloeg hij rechtsaf en kwam daarbij op de linkerweghelft van het Boegent. Hij botste daarbij tegen een 23- jarige automobilist uit Reusel, die over het Boegent richting genoemde kruising reed. Bij controle bleek dat beide bestuurders gedronken hadden. De 19- jarige automobilist blies 0,70 pro mille. Van de 23- jarige automobilist werd een bloedproef genomen. Van beiden is het rijbewijs ingevorderd. Tegen hen zal proces-verbaal worden opgemaakt.
Valkenswaard: Belediging
Zondagmorgen om 1.55 uur is op de Dommelseweg een 19- jarige man uit Valkenswaard aangehouden. Hij werd daar door een politieman aangesproken op zijn gedrag. De man nam dat niet en voegde zeer onwelvoeglijke taal naar de politieman. Tegen de man is proces-ver-baal opgemaakt.

Valkenswaard: Verdachten inbraak auto aangehouden Zondagmorgen om 4.00 uur zijn op de Den Haas twee mannen, 26 en 37 jaar, uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor betrapte een getuige de mannen bij het inbreken in een auto op Den Haas. Hij waarschuwde de politie. De verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.

Knegsel: Alcohol
Zondagmorgen omstreeks 5.25 uur is op Het Groen een 19- jarige automobilist uit Straelen gecontroleerd. Hij was daar even tevoren betrokken bij een aanrijding. Aan het politiebureau blies hij 1,55 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 7 uur en een proces-verbaal.

Bakel: Inbraak in bedrijf
Tussen zaterdagmiddag 15.45 uur en zondagmorgen 6.50 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Roessel. Toegang tot het pand is verkregen door het uitnemen van een ruit van een toegangsdeur. Uit het pand is ongeveer driehonderd gulden weggenomen.
Bergeijk: Mishandeling
Zondagmorgen omstreeks 1.20 uur is op het Hof een 16- jarige jongen uit Bergeijk mishan-deld. Hij stond daar met nog enkele jongens te buurten. Plotseling komt er een groepje jongeren naar hen gelopen. Een van hen liep naar de Bergeijkenaar en riep: Deze pakken we. Direct daarop sloeg de onbekende jongen hem vol op zijn gezicht. Mijn vrienden vroegen daarop of dit normaal was. Een van hen zei daarop: Dat is hij niet, je hebt de verkeerde, waarna zij doorliepen. Na behandeling van zijn verwonding kon het slachtoffer huiswaarts keren.