Pasgeboren tuimelaardolfijntje Harderwijk overleden

Datum nieuwsfeit: 21-05-2000

Pasgeboren tuimelaardolfijntje overleden

Harderwijk, 21 mei 2000 - Het tuimelaardolfijntje dat afgelopen woensdag 17 mei werd geboren in Dolfinarium Harderwijk, is in de nacht van zaterdag op zondag (20 en 21 mei) overleden.

De dierverzorgers van Dolfinarium Harderwijk hebben de afgelopen dagen het jong en de moeder 24 uur per dag nauwlettend in de gaten gehouden. Met toenemende bezorgdheid moesten ze constateren, dat het jong erg weinig zoogde bij de moeder. En juist die moedermelk kan het jong niet missen om de noodzakelijke weerstand op te bouwen..

De eerste dagen na de geboorte zijn altijd uiterst kritisch voor de pasgeborene. In de natuur overleeft slechts een klein percentage van de jonge dolfijntjes, omdat ze bij de geboorte vrijwel geen enkele weerstand hebben. Ze bouwen deze op via de moedermelk tijdens de eerste levensjaren.

Uit de sectie hoopt het Dolfinarium nadere informatie over de precieze doodsoorzaak te verkrijgen.

Noot voor redacties