Zon opent co-buying site met Letsbuyit.com

Datum nieuwsfeit: 22-05-2000

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 22 mei 2000

ZON OPENT CO-BUYING SITE MET LETSBUYIT.COM
Ruim 500.000 Zon gebruikers kunnen fikse kortingen bedingen
Zon is een samenwerking aangegaan met LetsBuyIt.com om de meer dan 500.000 Zon gebruikers toegang te bieden tot het LetsBuyIt.com co-buying systeem. De samenwerking betekent dat Zon gebruikers nu de mogelijkheid hebben om hun gezamenlijke 'koop-kracht' in te zetten om goedkoop producten te kopen. De gezamenlijke site, die via www.zonnet.nl bereikbaar zal zijn, biedt een brede variatie van producten in diverse categorieën. In de eerste maand liggen spotgoedkope deals voor Webcams en MP3 spelers in het vooruitzicht.

Het co-buying systeem
Het systeem van co-buying is eenvoudig. Producten worden via de site te koop aangeboden. De prijs die voor het product betaald moet worden, is afhankelijk van de hoeveelheid mensen die zich inschrijft om deel te nemen aan de koop. Hoe meer mensen zich in een bepaalde periode inschrijven hoe lager de prijs. Vanaf 22 mei jongstleden kunnen gebruikers ook actief suggesties doen voor producten waarin zij geïnteresseerd zijn. Indien voldoende mensen aangeven geïnteresseerd te zijn in hetzelfde product, start LetsBuyIt.com het co-buying systeem.
Zon en LetsBuyIt.com
De samenwerking is een belangrijke stap voor beide partijen en eveneens een belangrijke stap voor het online kopen in Nederland. Terwijl LetsBuyIt.com alle 'back office' faciliteiten realiseert, brengt Zon het gewicht en potentie van haar meer dan 500.000 gebruikers in om nog lagere prijzen te realiseren en de variatie in producten uit te breiden.
Gert Post Managing Director van Zon: "Onze klantenservice krijgt veel vragen over welke Internet producten het best gekocht kunnen worden en of Zon kortingen op deze producten kan regelen. Wij zien LetsBuyIt.com als de ideale partner om onze gebruikers een eenvoudige manier aan te bieden om hun gezamenlijke koop-kracht in te zetten. Zo kunnen zij bijvoorbeeld deze Internet producten met fikse kwantum kortingen kopen."

Bo Wänghammer, verantwoordelijk voor business development bij LetsBuyIt.com: "Wij zijn erg content met de samenwerking met Zon. Onder de Zon gebruikers zijn veel mensen die op dit moment van plan zijn soortgelijke producten te kopen. Wij zien het als onze taak om hun koop-kracht via het Internet te verenigen en de best mogelijke prijs voor hen te realiseren.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (