Site Ruuddewild.nl vernieuwd

Datum nieuwsfeit: 22-05-2000
SITE RUUDDEWILD.NL VERNIEUWD

De internetsite van het spraakmakende TROS/BNN 3FM-programma RUUDDEWILD.NL is vanaf maandag 22 mei volledig vernieuwd. De site kan met zijn strakke vormgeving met een seventies ‘look and feel' en felle kleuren omschreven worden als eigentijds, jong en herkenbaar. Dankzij het gebruik van Flash is RUUDDEWILD.NL niet alleen zeer dynamisch, maar ook eenvoudig te navigeren. De grote audiovisuele content zorgt er daarnaast voor dat bijna alle zintuigen geprikkeld worden. Al surfend ontdekt men veel foto's, audio- en videofragmenten van gasten en locatie-uitzendingen. Daarnaast bevat de site jingles van het programma, actuele info over aankomende gebeurtenissen en ook kan er overzichtelijker gestemd worden op de Homo Honderd, die op vrijdag 23 juni a.s. op Radio 3FM wordt uitgezonden.

"Er is gekozen voor een nieuwe vormgeving, omdat iedereen inmiddels een beetje is uitgekeken op de oude site", aldus DJ Ruud de Wild. "Niet dat de vorige homepage achterhaald is, maar deze nieuwe versie biedt zowel qua vormgeving als inhoud veel meer mogelijkheden. Zo is er meer ruimte om fragmenten uit de show op de pagina's te plaatsen en past de aankleding door de mogelijkheid van flash beter bij het radioprogramma, zoals we dat op dit moment maken. Daarnaast maakt de nieuwe site het straks ook mogelijk een betere aansluiting te vinden met nieuwe interactieve communicatiemiddelen."

RUUDDEWILD.NL biedt een scala aan onderwerpen en mogelijkheden die gerelateerd zijn aan het radioprogramma:
- Nietschrikken.nl geeft een visueel overzicht van de vele gasten die de uitzending bezocht hebben.
- Cassette.nl vermaakt de bezoeker met o.a. jingles.
- Diepte.nl biedt een uitgebreid audio -en videoarchief van de vele ‘hoogtepunten' uit de show.
- Actueel.nl houdt de bezoeker op de hoogte van acties en speciale evenementen.
- Scoor hier.nl en maak kans op een fantastisch 3FM prijzenpakket.
De site is, in samenwerking met de TROS, gebouwd door het professionele Britse Matinee.co.uk, winnaars van meerdere prijzen op dit terrein. BNN is mede in opdrachtgever. RUUDDEWILD.NL wordt voordragen bij Macromedia's shockwave site of the day,

Ruuddewild.nl is een gezellig service-programma met nieuwe muziek, binnen- en buitenlandse sterren, actuele web-info en praatpaal Ruud de Wild. De radioshow is iedere werkdag te beluisteren van 16.00 tot 18.00 uur op Radio 3FM.

Voor meer informatie
BNN, Ingrid Timmer, tel: 035-6555333, fax: 035-6555335 TROS, Marc van Hal, tel: 035-6715201, fax 035-6715775