TeleVeiling start met online-verkoop telecomcapaciteit

2011 AE Haarlem
www.televeiling.nl

TeleVeiling start met online-verkoop telecomcapaciteit

TeleVeiling is de eerste nederlandse online-veiling van telecomcapaciteit. Als intermediair tussen telecomcarriers en -grootverbruikers brengt TeleVeiling via de site www.televeiling.nl vraag en aanbod bij elkaar. Zowel nationale als internationale telecomcapaciteit kan op dit platform worden aangevraagd en verkocht. De opzet is dat partijen zelf online aanbiedingen en aanvragen plaatsen.
TeleVeiling biedt deze dienstverlening geheel gratis aan en handelt bovendien zaken als facturering, incasso en koppeling af. Kopers en verkopers kunnen daardoor ten opzichte van elkaar anoniem blijven. Het verkeer wordt gerouteerd via de carrier selectie code 1679, of via een vaste verbinding met de switch van TeleVeiling.

TeleVeiling is een initiatief van twee jonge haarlemse ondernemers; Marco Scholten en Jens Pleijte. De basis voor het TeleVeiling concept werd reeds tijdens hun studie gelegd. Dankzij de financiele steun van duitse investeerders uit de energiesector konden zij begin 1999 van start gaan en sinds april 2000 is TeleVeiling daadwerkelijk online.

TeleVeiling beschouwt de nederlandse markt als pilot; binnen twee jaar staan vestigingen in Frankrijk, Duitsland en Engeland op het programma. Als de nederlandse energiemarkt in 2004 wordt geliberaliseerd, wordt de dienstverlening bovendien uitgebreid met het veilen van energie via www.energieveiling.nl. Het concept hiervoor wordt op dit moment uitgewerkt. De verwachting is om op termijn het veilen van telecomcapaciteit en energie te integreren en als combinatie aan te bieden.

Meer informatie op www.televeiling.nl of via (info@televeiling.nl)

+ + + + + + + + + + +

Noot voor redacties