Compaq iPAQ nu in Nederland leverbaar

Datum nieuwsfeit: 22-05-2000
Compaq iPAQ nu in Nederland leverbaar

'Legacy free' Internet-producten voor de zakelijke markt

Gouda, 22 mei 2000 - Compaq Computer B.V. kondigt vandaag aan dat de Compaq iPAQ Desktop per direct leverbaar is in Nederland. De Compaq iPAQ biedt zakelijke gebruikers de voordelen van Internet, waarbij verlaging van Internet-computer levert op een eenvoudige manier de juiste mogelijkheden voor op Internet gebaseerd zakelijk computergebruik voor een aantrekkelijke prijs. Daarnaast ondersteunt de iPAQ ook de belangrijkste kantoorapplicaties, zoals Microsoft Office.

De iPAQ Desktop is het eerste product binnen de iPAQ lijn, ontwikkeld om zakelijke gebruikers te laten profiteren van de mogelijkheden van het Internet. Deze productlijn van innovatieve Internetproducten sluit aan op Compaq's wereldwijde strategie, waarin de Internet infrastructuur centraal staat.

Met een compacte en innovatieve vormgeving en eenvoudige configuratiekeuzes, is de Compaq iPAQ Desktop de eerste zakelijke computer die specifiek ontworpen is voor bedrijven die overgaan op een op Internet gebaseerd IT-model. De Compaq iPAQ is het eerste 'legacy free' (zonder erfenissen uit het verleden) Windows 2000-apparaat. In plaats van de ISA/PCI-uitbreidingsslots ('legacy' poorten) of andere in het verleden toegepaste poorten, maakt de iPAQ alleen gebruik van USB-poorten. Voor bedrijven die compatibiliteit met bestaande randapparatuur vereisen, is een iPAQ-versie beschikbaar met ondersteuning voor ´legacy' poorten (Legacy Lite).

"Nu Internet is uitgegroeid tot een bedrijfskritisch zakelijk hulpmiddel, moeten klanten toegang hebben tot informatie, ongeacht tijdstip of locatie," aldus Ronald Knoop, Directeur Commercial PC Group. "De nieuwe Compaq iPAQ Desktop biedt onze klanten de mogelijkheid om op eenvoudige wijze toegang te krijgen tot relevante informatie, waardoor hun productiviteit wordt gemaximaliseerd."

"De combinatie van Windows 2000 Professional en de Compaq iPAQ zorgt voor een betrouwbare en eenvoudig te beheren desktop-oplossing. Een ideaal Windows 2000- platform voor de toekomstige zakelijke markt", zegt John Leftwich, Vice-President Marketing EMEA van Microsoft.

De Compaq iPAQ Desktop wordt geleverd met drie nieuwe software beheertools, die het resultaat zijn van de samenwerking tussen Compaq en Altiris. De producten die hieruit voortkomen reduceren het tijd- en kostenaspect van het dagelijkse PC-beheer. De volgende 'tools' zijn gebundeld met iPAQ: Altiris eXpress , Altiris PC Transplant Pro en PC Transplant voor Compaq. "Installatietools blijken dé oplossing te zijn voor vermindering van de complexiteit van het beheer van PC-omgevingen en het verlagen van de 'total cost of ownership'," zegt Kevin Knox, Research Director bij GartnerGroup. "Bedrijven met zo´n 2.500 gebruikers kunnen hiermee per jaar hun uitgaven met zo'n 200.000 gulden, ofwel 55 % terugdringen."

Meer informatie over de software van Altiris is te vinden op: www.compaq.com/im/swdeploy

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, en consumenten PC's voor de NonStop Internetwereld. In meer dan 200 landen worden Compaq-producten en -diensten verkocht. Compaq levert haar producten en diensten voornamelijk aan het bedrijfsleven, thuisgebruikers, de overheid en onderwijsinstellingen. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.
Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include implementation of a new model of distribution; the failure of systems associated with order fulfillment; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; market responses to pricing actions and promotional programs; volatility of certain equity investments; component shortages; and instability in developing countries that may affect operations. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the latest annual report on Form
10-K, and the latest quarterly report on Form 10-Q.
Illustratiemateriaal is verkrijgbaar bij MCS, Marenthe de Nijs.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)