Mercedes-Benz S-klasse en CL: eigenaren teruggeroepen

Mercedes-Benz S-klasse en CL: Uit voorzorg controle van ventilatorunit

26000 Eigenaren teruggeroepen

(23 Mei 2000)

Wereldwijd worden 26.000 klanten verzocht naar de werkplaats te gaan Ventilatorunit van de automatische airconditioning kan storingen geven.

De verkoop en serviceorganisatie van Mercedes-Benz verzoekt 26.000 eigenaren van een S-klasse en CL-klasse voor een korte, kostenloze controle van de auto naar de werkplaats te komen. De reden hiervoor is dat bij deze auto's, geproduceerd tussen eind januari 2000 en begin mei 2000, de ventilatorunit van de automatische airconditioning door sporadische materiaalfouten oververhit kan raken. Voertuigen geproduceerd voor en na deze periode vallen buiten deze controlemaatregel. Wereldwijd zijn er tot nu toe enkele gevallen bekend waarbij door oververhitting van deze unit brandlucht in het interieur is ontstaan.

Om het risico van het eventuele oververhitten van de onderdelen in het voertuig uit te sluiten, controleert de Mercedes-Benz service Organisatie uit voorzorg de ventilatorunits van alle S-klassen en CL~oupés uit de genoemde productieperiode. Dit duurt circa 1 uur. In Nederland betreft het circa 400 voertuigen.