Nieuwe organisatie gewasbeschermings-activiteiten van BASF

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000

Nieuwe organisatie gewasbeschermingsactiviteiten van BASF is wereldwijd georiënteerd

Twee maanden nadat BASF de overeenkomst over de overname van de Cyanamid-activiteiten van American Home Products heeft ondertekend, maakt BASF de hoofdlijnen van de nieuwe organisatiestructuur van haar gewasbeschermingsactiviteiten bekend. De nieuwe organisatie zal een afspiegeling worden van de wereldwijde activiteiten van de gewasbeschermingsactiviteiten van zowel BASF als Cyanamid. Bij dit proces is sprake van een bijzondere focus op de markten in Noord en Zuid-Amerika.

Onder voorbehoud van toestemming van de mededingingsautoriteiten, zal het hoofdkantoor naar Mount Olive, New Jersey, USA worden verplaatst. Vanuit New Jersey zullen de (staf)afdelingen Strategische Marketing, Global Supply-Chain-Management, Personeelszaken, Controlling, IT en Communicatie worden aangestuurd.

Het agrarisch centrum Limburgerhof zal een andere rol gaan vervullen in de nieuwe organisatie. De leiding van Research, Registratie/Productveiligheid en Productie zal in Limburgerhof en Ludwigshafen gesitueerd worden. Limburgerhof zal verder de zetel worden van de Europese organisatie. Daarnaast zullen het wereldwijde hoofdkwartier van BASF Plant Science en de Strategische Marketing voor Fungiciden zich er eveneens vestigen.

De wereldwijde activiteiten worden in vijf regio's opgedeeld. De regio Europa en de regio Midden-Oosten en Afrika blijven met de afdeling marketing en verkoop gevestigd in Limburgerhof en Ludwigshafen. De activiteiten van de regio Noord-Amerika worden aangestuurd vanuit Raleigh, North Carolina en voor Latijns-Amerika zal de aansturing vanuit Mount Olive plaatsvinden. De leiding van de regio Azië krijgt haar zetel in Singapore.

Huidige en toekomstige president van BASF's gewasbeschermingsactiviteiten Friederich Vogel: "Deze voortvarende eerste stap is een teken dat wij de integratie volgens planning snel willen realiseren, zodat we het komend seizoen met een nieuw gemotiveerd team aan de start kunnen verschijnen."

In 1999 behaalde BASF met gewasbeschermingsmiddelen een omzet van 1.745 miljard euro. In maart dit jaar maakte de onderneming bekend dat zij de gewasbeschermingsactiviteiten van American Home Products zou overnemen hetgeen een verdubbeling van de omzet zou impliceren.
Voor nadere informatie: Zoek relevante informatie op de BASF site: BASF Nederland B.V.
Jan-Willem Toering
tel: 026 - 3717382