Lockheed Martin gunt Fokker-Stork volgende fase JSF

Stork Group

Naarden, 23 mei 2000

Lockheed Martin gunt Fokker-Stork volgende fase in ontwikkeling JSF

Lockheed Martin en Fokker-Stork hebben vanochtend bekendgemaakt dat Fokker zal deelnemen in het Lockheed Martin team voor de ontwikkeling en de productie van componenten en deelsystemen van de Joint Strike Fighter.

Dit is afhankelijk van het winnen door Lockheed Martin van een competitie tussen Boeing en Lockheed Martin. De regering van de Verenigde Staten zal de keuze tussen Boeing en Lockheed Martin naar verwachting eind 2000 / begin 2001 maken.

De waarde van de overeenkomst kan ca. NLG 1 miljard bedragen, gebaseerd op de ontwikkeling en productie waarbij de start van de productie voor 3.000 vliegtuigen vermoedelijk na 2006 zal plaatsvinden. Dit aantal vliegtuigen voorziet in de totale behoefte van de Verenigde Staten. De waarde kan oplopen als ook vliegtuigen aan andere landen kunnen worden afgezet.

Informatie voor de pers:

Stork N.V.