Kranslegging Japanse keizer rechtstreeks bij NOS

d.d. : maandag 22 mei 2000
Nr. : 173

KRANSLEGGING JAPANSE KEIZER RECHTSTREEKS BIJ NOS

De NOS doet morgen (dinsdag 23 mei, 12.05-12.50 uur) op TV2 rechtstreeks verslag van de kranslegging door het Japanse keizerlijk paar bij het Nationaal Monument op de Dam. De kranslegging vindt plaats in aanwezigheid van koningin Beatrix. Ook G. Huyser en R. Boekholt, beiden generaal buiten dienst en verbonden met de Indische gemeenschap, zijn bij de kranslegging aanwezig, evenals premier Kok en de Amsterdamse burgemeester Patijn.

Rondom de kranslegging op de eerste dag van het staatsbezoek van het Japanse keizerlijk paar praat Maartje van Weegen met minister Brinkhorst over de gevoelige relatie tussen Nederland en Japan. Brinkhorst is oud-ambassadeur van de EG in Japan. Verder in deze uitzending een gesprek met de Japanoloog dr. Ivo Smits van de Universiteit van Leiden, die ingaat op de 400-jarige (handels)relatie tussen beide landen. Ook worden reacties gevraagd aan de aanwezigen bij de kranslegging op de Dam.

Presentatie: Maartje van Weegen
Verslaggever: Pieter de Vink

NOS-TELEVISIE PROGRAMMA INFORMATIE 23 mei 2000

TV2

STAATSBEZOEK JAPANSE KEIZER

Rechtstreeks verslag (12.05-12.50 uur) van de kranslegging door het Japanse keizerlijk paar bij het Nationaal Monument op de Dam.

NOS-SPORTJOURNAAL

In het NOS-Sportjournaal (18.40-18.48 uur) beelden van het begin van het trainingskamp van het Nederlands Elftal. Verder aandacht voor de 10e etappe van de Giro d'Italia en Olympia's tour (wielrennen).

STUDIO NOS

In Studio NOS (23.00-23.35 uur) aandacht voor de tiende etappe van de Giro d'Italia.

NOS-SPORTJOURNAAL

In het NOS-Sportjournaal (22.16-22.29 uur) beelden van het begin van het trainingskamp van het Nederlands Elftal. Verder aandacht voor de 10e etappe van de Giro d'Italia, Olympia's tour en een vooruitblik op de finale van de Champions League van woensdag 24 mei a.s.

Voorlichting NOS Radio en Televisie
Fred de Vries