Penske 'leverancier van het jaar 1999' van General Motors

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000

PENSKE LOGISTICS

Penske 'leverancier van het jaar 1999' van GM

Penske Logistics ontvangt 'leverancier van het jaar 1999'-prijs van General Motors

München, Duitsland, 23 mei - Tijdens een ceremonie in het historische Prinz Regenten Theater in München heeft Vince Hartnett, directeur van Penske Logistics, de 'Leverancier van het jaar 1999'-prijs van General Motors Corporation in ontvangst genomen. De prestigieuze prijs, die voor de achtste achtereenvolgende jaar wordt uitgereikt, wordt ieder jaar toegekend aan de beste leveranciers ter wereld van GM als waardering voor hun buitengewone prestaties gedurende het afgelopen kalenderjaar.

'Penske is één van onze beste en slimste leveranciers', aldus Harold R. Kutner, adjunct- concerndirecteur van Worldwide Purchasing en North American Production Control & Logistics, die het evenement presenteerden. 'Wij zijn vereerd dat zij met ons werken. Hun bijdrage aan het succes van General Motors valt niet uit te drukken. Wij zien de 'Leverancier van het jaar'-prijs als een belangrijke erkenning van hun waarde als leverancier aan de auto-industrie.' 'Dankzij de vele jaren van ervaring die Penske heeft als logistiek leverancier aan de auto-industrie, en onze informatiesystemen en kwaliteitsprocessen, zijn wij in staat het beheer van de leveranciersketen voor General Motors te verbeteren', aldus Hartnett. 'Wij zijn blij partner van GM te zijn en zijn vereerd als één van hun meest gewaardeerde leveranciers te worden beschouwd.'

De 'GM Leverancier van het jaar'-prijs begon als een wereldwijd programma in 1992. De prijswinnaars worden geselecteerd door een wereldwijd team van leidinggevend personeel van de inkoop-, technische, productie- en logistieke afdeling, die hun besluit bepalen aan de hand van de prestaties van de leverancier op het gebied van kwaliteit, service, technologie en prijs. Dit jaar ging de prijs naar
181 leveranciers uit 22 landen voor hun uitstekende prestaties in
1999.

Penske Logistics, een volledige dochteronderneming van Penske Truck Leasing, levert geïntegreerde logistieke diensten vanuit 220 vestigingen in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Penske Logistics Europe levert pan-Europese logistieke oplossingen. Cotia Penske Logistics Ltda., een joint venture van Penske Logistics en Cotia Trading, levert diensten voor leveranciersketenbeheer in Zuid-Amerika.

Penske Truck Leasing, dat haar hoofdkantoor in Reading in Pennsylvania heeft, is een joint venture van Penske Corporation en GE Capital. Penske Truck Leasing, met een jaarlijkse omzet van ongeveer USD 2,7 miljard, is één van de grootste aanbieders van transportdiensten in Noord-Amerika. Het bedrijf beschikt over meer dan 130.000 trucks voor zwaar, middelzwaar en licht werk om zijn klanten op ongeveer 450 verschillende plaatsen in de Verenigde Staten, Canada en Mexico van dienst te zijn. Het assortiment bevat onder andere full-service leasing, contractonderhoud en verhuur aan particulieren en bedrijven.

Contactpersoon: Louise Moyer van Penske, +1 610-775-6408 Website: www.penske.com

24 mei 00 09:55