Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Tridion introduceert DialogServer 4.0

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Tridion introduceert DialogServer 4.0

Platform voor beheer van XML-content is solide basis voor wereldwijde

naamsbekendheid, lokalisatie, personalisering en multi-channel publishing

Amsterdam, 23 mei 2000 - Tridion, leverancier van e-marketingoplossingen, heeft

tijdens Internet World UK de nieuwste versie van haar belangrijkste product

DialogServer ten doop gehouden. De nieuwe release, Tridion DialogServer 4.0,

verschaft een basis voor het beheer van XML-content die multinationale bedrijven

een kant-en-klare oplossing biedt voor het centrale beheer van hun mondiale

online aanwezigheid. Tridion DialogServer 4.0 is binnen een maand in heel Europa

verkrijgbaar.

Tridion DialogServer 4.0 is volledig gebaseerd op XML (Extensible Markup

Language) en maakt het voor bedrijven eenvoudig om mediumonafhankelijke,

gestructureerde content te maken, te beheren en te publiceren op een groot

aantal online kanalen en apparaten - waaronder het Web, WAP-telefoons,

interactieve televisie en handapparatuur. Dankzij het XML-fundament van

DialogServer kunnen multinationale bedrijven hun online content, merknamen en

productaanbod centraal beheren en tegelijkertijd gelokaliseerde websites

ondersteunen waarop gerichte, gepersonaliseerde informatie wordt aangeboden in

de eigen taal van de gebruiker en in overeenstemming met de lokale cultuur.

"Webgebruikers zullen niet gauw verder kijken op een site of een online aankoop

doen als ze te veel ?frictie? ondervinden - zaken als een vreemde taal,

onduidelijke sitestructuur, beperkte navigatiemogelijkheden, lage snelheid of

irrelevante informatie stellen de gebruikers niet bepaald op hun gemak", aldus

Martin Gandar, hoofdanalist bij de Butler Group, een onderzoeksbureau op het

gebied van Internet en e-business. "Een van de grootste oorzaken van frictie op

zogenaamd wereldwijd toegankelijke websites is het vrijwel ontbreken van

gelokaliseerde content. Tridion is een van de weinige organisaties met een

grondig inzicht in dit probleem en biedt een uitstekende oplossing waarmee

bedrijven de lokalisatie kunnen aanpakken en toch een consistente mondiale naam

en boodschap kunnen uitdragen. Dat alles leidt tot meer´click-throughs´ en

herhalingsverkeer - en uiteindelijk tot een hogere omzet."

"Het is de uitdaging voor elk bedrijf in e-business om mondiaal te denken en

tegelijkertijd lokaal interactief te zijn met klanten", meent Paul Konijnendijk,

CEO bij Tridion. "Met Tridion DialogServer 4.0 kunnen wereldwijd opererende

bedrijven de uitdaging aangaan om lokale klanten als individu te benaderen door

hun dynamische, relevante informatie in de eigen taal aan te bieden - en

tegelijkertijd de wereldwijde consistentie van hun boodschap en hun merk te

garanderen."

DialogServer 4.0: de XML-basis voor effectieve e-marketing

DialogServer 4.0 is een baanbrekende oplossing op basis van XML die een solide

platform voor contentbeheer vormt en een effectieve e-marketingstrategie

mogelijk maakt. Boven op het XML-contentbeheer biedt DialogServer kant-en-klare

ondersteuning voor de volgende essentiële e-marketingfuncties:

Global Brand Management: een consistente online naamsbekendheid uitdragen op

meerdere websites en andere online kanalen, zoals WAP-telefoons, interactieve

televisie en handapparatuur;

Localisation Management: online publicaties en op maat gesneden

promotie-materiaal aanmaken en beheren met vertaalde content en

marktspecifieke aanpassingen;

Customer Interaction Management: interactief communiceren met individuele

klanten door middel van gepersonaliseerde online publicaties en proposities,

op basis van klantprofielen die zijn afgeleid uit de voorkeuren en het gedrag

van sitebezoekers;

Multi-channel Publishing Management: informatie consistent presenteren via

alle online media.

DialogServer is gebaseerd op een merkonafhankelijke, uit componenten bestaande

architectuur die gebruikmaakt van open internetstandaards zoals COM+ en JAVA.

Met DialogServer kunnen bedrijven gegevens uit bestaande informatiesystemen,

bijvoorbeeld voor CRM, blijven gebruiken. De oplossing is geïntegreerd met

elektronische transactiesystemen zoals online winkels, enterprise-systemen en

applicatieservers. DialogServer is gebruiksvriendelijk: niet-technische

medewerkers hebben het systeem na minder dan een halve dag training onder de

knie. De functionaliteit van de software is bijzonder duidelijk en eenvoudig te

installeren. De meeste online strategieën zijn volledig geïmplementeerd in 8 -


12 weken.

Over Tridion B.V.

Tridion is een toonaangevende leverancier van e-marketingoplossingen. Deze zijn

zeer geschikt voor multinationale ondernemingen die ervoor kiezen online kanalen

te gebruiken voor de wereldwijde merkontwikkeling, een lokale online presence

tot stand willen brengen, langdurige klantrelaties willen opbouwen en

onderhouden, en hun totale concurrentiepositie willen verbeteren. Tridion´s

kernproduct is de DialogServer, een baanbrekende oplossing op basis van XML, die

de essentiële e-marketing functies ondersteunt: Global Brand Management,

Localisation Management, Customer Interaction Management en Multi-channel

Publishing Management. Een groot aantal bekende internationale organisaties

maakt al gebruik van DialogServer als basis voor hun internetactiviteiten. Dit

zijn onder meer KLM, Ericsson, Scania, VISA International, Intergamma, Wolters

Kluwer en het Nederlandse ministerie van Defensie.

Voor meer informatie: www.tridion.com.

Voor meer informatie:

Tridion B.V. Brodeur Schoep & Van der Toorn

Scott Behles Ingrid Mooij

Tel: +31 20 201 0500 Tel: 020 487 40 00

E-mail: (scott.behles@tridion.com) E-mail: (ingrid.mooij@svdt.nl)

NB. Wanneer u een screenshot van de DialogServer 4.0 wilt ontvangen, kunt u dat

per wederkerende email aangeven.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie