EDS introduceert draadloos bankieren voor Palm Handheld

Eliot Schuchart
Tel.: 030-2903490
(eliot.schuchart@eds.com)

Maarssen, 23 mei 2000. EDS, wereldwijd toonaangevend op het gebied van IT dienstverlening, heeft in de Verenigde Staten een .wireless banking. oplossing geïntroduceerd voor de Palm VII handheld computer. Met deze applicatie betreedt EDS de markt voor draadloze diensten, die qua potentie wordt geschat op een omvang van zo.n $ 38 miljard per jaar.
Wireless Banking Solutions van EDS stelt financiële instellingen in staat om hun klanten op elke plaats en elk tijdstip toegang te bieden tot electronic banking en elektronisch betalen via de Palm VII handheld en de Palm.net service. Het is de eerste bankapplicatie die toegankelijk is vanuit iedere plaats in de VS, met directe toegang tot persoonlijke financiële informatie.
Het systeem is reeds in gebruik bij Texas Credit Union. Carole Carter, senior vice president van de onderneming, meent dat de draadloze applicatie Texas Credit Union duidelijk concurrentievoordeel verschaft. .Het is een nieuw distributiekanaal voor onze leden, dat voorheen niet bestond. Veel van onze 130.000 leden werken in de high tech sector en zijn .early adaptors. van nieuwe technologie.. .EDS .Wireless Banking Solutions. stelt financiële instellingen in staat de toegang tot vitale informatie en electronic banking door het gebruik van Palm VII sterk te vergroten., stelt Scott Lincke, die als directeur verantwoordelijk is voor de draadloze communicatietoepassingen bij Palm Inc. .Deze toepassing is opnieuw een voorbeeld van hoe het Palm OS-platform ondernemingen in staat stelt mobiele oplossingen voor haar klanten te ontwikkelen..
De technologie is gebaseerd op een Internet architectuur, die het mogelijk maakt om webapplicaties uit te breiden naar mobiele apparatuur. De meeste bank- en betalingsfuncties die beschikbaar zijn op het Internet, zijn eveneens beschikbaar op de Palm VII handheld.

EDS is wereldwijd al meer dan 35 jaar een toonaangevend IT-dienstverlener. Het bedrijf is actief op het gebied van management consultancy, electronic commerce, business process management en systeembeheer en .ontwikkeling. EDS stelt zich ten doel om klanten te helpen bij het inzetten van informatietechnologie ter verbetering van hun concurrentiepositie in de digitale economie. In 1999 realiseerde het bedrijf met 130.000 medewerkers een omzet $18,5 miljard. EDS is genoteerd aan de effectenbeurzen van New York en Londen.

23 mei 00 16:30