Ordina Beheer NV verandert naam in Ordina NV

Ordina Beheer NV

Utrecht, 23 mei 2000

ORDINA BEHEER NV VERANDERT NAAM IN ORDINA NV

Vandaag heeft de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders van Ordina Beheer NV in Echteld plaatsgevonden. In de vergadering werd de jaarrekening over 1999 vastgesteld.

Resultaten 1999
In 1999 steeg de nettowinst met 36% tot EUR 28,0 miljoen (1998: EUR 20,6 miljoen). De omzet steeg met 29% tot EUR 258,0 miljoen (1998: EUR 199,5 miljoen). De stijging van de omzet werd voornamelijk autonoom gerealiseerd (24%). Acquisities hebben 5% bijgedragen aan de omzetgroei over 1999. Het bedrijfsresultaat over 1999 bedroeg EUR 41,1 miljoen (1998: EUR 30,6 miljoen). Als percentage van de omzet bedroeg het bedrijfsresultaat 15,9 in vergelijking tot 15,4 in 1998. De nettowinst, uitgedrukt in een percentage van de omzet beliep in 1999 10,9 (1998: 10,3). De nettowinst per aandeel steeg met 25% tot EUR 0,96 (1998: EUR 0,77).

Dividend
Het dividend over het boekjaar 1999 per gewoon aandeel van NLG 0,20 nominaal is vastgesteld op vier procent in aandelen, uit te keren ten laste van de belastingvrij uitkeerbare agioreserve. Het dividend zal betaalbaar worden gesteld per 25 mei 2000. Per die datum zal het aandeel Ordina Beheer NV ex-dividend worden genoteerd.
Statutenwijziging
In de Algemene Vergadering van Aandeelhouders is voorts besloten tot wijziging van de statuten. Allereerst is besloten de naam van Ordina Beheer NV te wijzigen in Ordina NV om de duidelijkheid van de naam te vergroten. Voorts is besloten tot het omzetten van de nominale waarde van de gewone aandelen Ordina Beheer NV van NLG 0,20 per gewoon aandeel naar EUR 0,10 per gewoon aandeel. Daarnaast zal het maatschappelijk kapitaal worden verhoogd van NLG 10 miljoen naar EUR 9 miljoen. Het verschil in nominale waarde wordt bijgestort vanuit de belastingvrij uitkeerbare agioreserve. Tot slot is besloten tot dematerialisatie van het aandelenkapitaal en belichaming van alle gewone aandelen in een zogenaamde "global note". De statutenwijziging wordt op korte termijn formeel geëffectueerd.

Ontwikkelingen 2000
In het eerste kwartaal van 2000 heeft de markt terughoudendheid vertoond voor wat betreft investeringen in ICT. ICT blijft aan strategische belang winnen voor organisaties in alle marktsegmenten, onder meer als gevolg van de ontwikkelingen op het gebied van e-business. Dientengevolge verwacht Ordina dat de markt voor ICT-dienstverlening over geheel 2000 een belangrijke groei zal vertonen. Ondanks een aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt is Ordina er in de eerste vier maanden van 2000 in geslaagd een verdere stijging van het aantal medewerkers te realiseren. Het aantal medewerkers beloopt per medio mei circa 3150. Daarnaast is Ordina in de eerste maanden van 2000 bij een aantal klanten geselecteerd als preferred supplier. Mede gelet op het vorenstaande bevestigt Ordina de eerder uitgesproken verwachting dat zij in het jaar 2000 in omzet en resultaat sneller zal groeien dan de markt voor ICT-dienstverlening. Op 29 augustus 2000 zal Ordina haar halfjaarresultaten presenteren.
Over Ordina
Ordina is een beursgenoteerde en toonaangevende dienstverlener in de markt voor informatie- en communicatietechnologie (ICT). De organisatie, opgericht in 1973, telt momenteel ruim 3.150 medewerkers.
Ordina ondersteunt haar opdrachtgevers om met behulp van hoogwaardige informatie- en communicatietechnologie strategisch voordeel te behalen, door toepassing van gedegen vakkennis van ICT in combinatie met voortdurende innovatie en een heldere kijk op bedrijfskundige vraagstukken. Het dienstenpakket omvat onder meer management- en business-consultancy, ICT-consultancy, ERP-consultancy en -beheer, applicatieontwikkeling en -beheer en het ontwikkelen van embedded software.

Het aandeel Ordina Beheer NV is genoteerd aan de AEX-Effectenbeurs en is opgenomen in de Amsterdamse Midkap-Index.

Woordvoerder: Ronald Florisson
telefoon 030-2984101