Deutsche Bank kiest wereldwijd voor VisiBroker 4.0

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000
Deutsche Bank standaardiseert wereldwijd op VisiBroker 4.0 van Inprise/Borland

Amstelveen, 23 mei 2000 - Inprise Corporation (Nasdaq: INPR) heeft bekendgemaakt dat Deutsche Bank, een van de grootste financiele instellingen in de wereld, VisiBroker 4.0 - de Object Request Broker van Inprise/Borland - heeft gekozen als standaard voor alle toekomstige applicatie-integratieprojecten. Daarbij gaat Inprise/Borland tevens wereldwijde ondersteuning bieden aan Deutsche Bank. De financiele dienstverlener, waar wereldwijd 90.000 mensen werkzaam zijn, is vertegenwoordigd in 68 landen en heeft een balanstotaal van 950 miljard dollar.

De keus voor VisiBroker kwam tot stand na een diepgaande evaluatie van thans beschikbare Object Request Brokers. VisiBroker gaat de communicatie tussen een grote variëteit van applicaties verzorgen, waaronder back-office en front-office toepassingen, e-commerce en zakelijke infrastructuren voor wereldwijd gebruik.

"Wij maken al langere tijd bij verschillende afdelingen gebruik van VisiBroker", zegt
dr. Kevin O'Connor, Head of Applied Technology, CBIT Deutsche Bank. "Met het oog op brede industrieondersteuning van het product lag het voor de hand om deze Inprise/Borland-technologie als strategisch onderdeel op te nemen in onze organisatie."

Naast de snelle afhandeling van objecttransacties die VisiBroker biedt, wilde Deutsche Bank ook een Object Request Broker die efficiënte communicatie mogelijk maakt tussen applicaties en bestaande legacy-platforms. Belangrijkste factoren voor Deutsche Bank waren onder meer de noodzaak van ondersteuning van open standaarden voor C++ en Java 2, en ondersteuning van Enterprise Java Beans 1.1.

"Aangezien Java bij Deutsche Bank veel wordt ingezet voor ontwikkeling, was het nodig dat de Object Request Broker makkelijk te integreren was met Java-applicaties", zegt Dale Fuller, interim-President en CEO van Inprise/Borland. "Java en CORBA sluiten naadloos op elkaar aan. En doordat Deutsche Bank gebruikmaakt van verschillende platforms, waaronder Windows NT, UNIX en mainframe legacy-systemen, waren portabiliteit en aanpasbaarheid van het grootste belang."

Een andere overweging voor Deutsche Bank om te kiezen voor VisiBroker, was de brede acceptatie van dit product in de markt door klanten en Original Equipment Manufacturers (OEM's). Bedrijven als Sun Microsystems, Oracle en Cisco maken alle gebruik van VisiBroker om hun producten te voorzien van CORBA-ondersteuning.

Voor Java-ontwikkeling maakt Deutsche Bank overigens gebruik van JBuilder
3.5 Enterprise van Inprise/Borland. Ook zet de bank Inprise AppCenter in voor het beheren van gedistribueerde applicaties in productieomgevingen.
VisiBroker
VisiBroker is ontwikkeld om gebruikers in staat te stellen gedistribueerde bedrijfsapplicaties te ontwikkelen en toe passen, die schaalbaar, flexibel en makkelijk te onderhouden zijn. VisiBroker heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een toonaangevende Object Request Broker, mede dankzij samenwerkingsverbanden met bekende bedrijven als Telcordia, Oracle, Sun, Cisco, Hitachi, Hewlett-Packard, Informix, Novell en Silicon Graphics.
Over Inprise/Borland
Inprise/Borland is een toonaangevend leverancier van ontwikkelgereedschap en services voor Internettoegang en -infrastructuur. De producten van het bedrijf ondersteunen alle standaardbesturingssystemen, waaronder Linux, Solaris en Windows. Inprise werd in 1983 in Scotts Valley opgericht als Borland en heeft wereldwijd kantoren. Het Europese hoofdkantoor staat in Amstelveen. Meer informatie is te vinden op http//www.borland.com. Borland heeft ook een community site: community.borland.com
Meer persinformatie
Inprise/Borland