Uitekering dividend Petroplus

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000

Rotterdam, 23 mei 2000

DIVIDEND PETROPLUS: € 0,26 PER AANDEEL (1998: € 0,22)

Petroplus International N.V., het aan de Amsterdamse effectenbeurs genoteerde olieconcern, zal de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 30 mei a.s. voorstellen het dividend over het boekjaar 1999 op € 0,26 per aandeel vast te stellen. Dit bedrag komt overeen met het beleid van Petroplus om 40% van de nettowinst uit te betalen aan de aandeelhouders. Het dividend is € 0,04 hoger dan in 1998 (€ 0.22). De aandeelhouders kunnen het dividend desgewenst in aandelen of in contanten ontvangen.

Op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders zal de verhouding tussen het dividend in contanten en het dividend in aandelen nader worden vastgelegd. Dit gebeurt op basis van de gemiddelde slotkoers van het aandeel in de vijf dagen voorafgaand aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders.

Voor nadere informatie:         Petroplus International N.V.
Marcel van Poecke, Willem Willemstein  Raad van Bestuur
Ton Barten, Director Business Development