Nieuwe CAO Drogisterijen

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000
Dienstenbond CNV

Nieuwe CAO Drogisterijen

De vijftienduizend werknemers bij drogisterijen als Kruidvat en Trekpleister hebben een nieuwe CAO. Volgens het principe-akkoord, dat vanmiddag werd bereikt, krijgen medewerkers er de komende twee jaar 6,9 % salaris bij. Daarnaast gaan de jeugdlonen per 1 april volgend jaar met 7,5 % omhoog. De functiegroepen 2 tot en met 6 ontvangen daarnaast ook nog een extra functiejaar.

Al met al een goed resultaat, vindt bestuurder Chris-Jan van Leeuwen van de Dienstenbond CNV. "Zeker als je let op de loonsverhoging". Ook zijn er volgens hem goede afspraken gemaakt over ouderenbeleid. 58-plussers kunnen tegen een redelijk salaris minder gaan werken. In de nieuwe CAO is ook afgesproken dat kinderopvang voortaan volledig wordt betaald door werkgevers. Nu nog is er sprake van een minimale werknemersbijdrage.

Hoofddorp, 23 mei 2000

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dienstenbond CNVbestuurder Chris-Jan van Leeuwen, tel.kantoor: 035-677 3907 of met Bert Jansen, voorlichter/journalist, tel.kantoor: 023-5651052, tel. mobiel: 06 - 2000 5272