Faculteit Techniek Arnhem organiseert seminar E-business

Datum nieuwsfeit: 23-05-2000
Faculteit Techniek Arnhem organiseert seminar E-business

Datum: 23 mei 's avonds

De Technische Faculteit van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen organiseert op 23 mei 2000 een avondseminar over E-business. Dit seminar is bedoeld voor bedrijven en instellingen die overwegen om met E-business aan de slag te gaan. E-business wordt hierbij ruim opgevat: alle zakelijke handelingen (van bedrijven, consumenten en overheden) die elektronisch worden uitgevoerd en die bedoeld zijn de bedrijfsprocessen effectiever te laten verlopen. Hiermee geeft u uw bedrijf of uw organisatie een plaats in de nieuwe economie. Voor dit seminar is gekozen voor een praktische opzet onder het motto: Hoe meer je over iets weet, hoe reëler het wordt. Met andere woorden: "Kennis leidt tot de realisatie van uw doelen".

Bij het seminar wordt op de volgende vragen ingegaan:
Wat is E-business nu eigenlijk? Wat zijn de ontwikkelingen en trends binnen de E-business? Wat gebeurt er achter de schermen bij een bestelling via het internet? Waarmee moet je allemaal rekening houden als je met je bedrijf aan E-business begint? Een goede site is namelijk meer dan een e-mailadres, een ingescande foto en een routebeschrijving. Bij een e-shop gaat het niet alleen om een elektronische etalage, het gaat ook om orderafhandeling, om voorraadbeheer, etc. Zijn de regels op het internet hetzelfde als die in de wereld van 'steen en cement'? Wat is de gedragscode bij het elektronisch zakendoen?
Vervolgens is er ook aandacht voor verschillende technische aspecten, zoals vormgeving van uw site, snelheid, betalingsmogelijkheden en gebruiksgemak. Tot slot worden de stappen behandeld die u achtereenvolgens moet zetten op weg naar de realisering van uw plannen met E-business.

Het seminar wordt gehouden op de Faculteit Techniek aan de Ruitenberglaan. De kosten voor het seminar bedragen ƒ 175,-- per persoon inclusief consumpties en CD met stappenplan en inleidingen. Wilt u een programma van het seminar of wilt u meer informatie, dan kunt u dit opvragen bij mevr. R. Rutgers (tel.: 026-3658281) of mailen ((Rutgers@avades.nl)).

Voor meer informatie zie ook http://www.techniek.han.nl

BUT van Faculteit Techniek van Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Ruitenberglaan 26