Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Congres UT: Koning Klant nauwelijks te bedienen

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Universiteit Twente


00/50 15 mei 2000

Voorspellen van consumentengedrag wordt steeds moeilijker

Koning Klant is nauwelijks te bedienen

'Ken uw klant!' Een goed advies, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Succesvol zakendoen betekent een product zo gericht mogelijk aanbieden. Bedrijven weten dan ook steeds meer over hun klanten en - vooral - hun koopgedrag. Maar hoe krijg je een betrouwbaar beeld van de wensen van de klant? Hoe kun je die informatie vervolgens gebruiken om daadwerkelijk aan die wensen te voldoen? En welk rol speelt Informatie- en Communicatietechnologie daarin?

Bovengenoemde onderwerpen staan centraal tijdens het congres "Challenging Consumer Behaviour", dat op 24 mei wordt georganiseerd door Stress, de studievereniging van de opleiding Technische Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente. Het ochtendprogramma bestaat uit een lezing van professor Jan Kreiken, die een beeld schetst hoe bedrijven vroeger informatie kregen en hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen. Vervolgens worden twee parallelle sessies gehouden met sprekers van Coca Cola, Cap Gemini, Campina Melkunie, Magnus MC, CMG en TPG. Na de middagpauze kunnen er Masterclasses en workshops worden bijgewoond over o.a. multi-channel marketing en het implementeren van e-business. Deze workshops worden gegeven door marketingspecialisten van o.a. VNU, Coca Cola en Fortis. Het congres wordt geleid door Gerrit van der Kooy, politiek redacteur bij 2 Vandaag en presentator van TROS Kamerbreed.

Uniek concept

Het congres "Challenging Consumer Behaviour" maakt onderdeel uit van de Stress Business Week. Studievereniging Stress organiseert de Business Week van 22 t/m 25 mei om een link te leggen tussen theorie en praktijk. Bovendien is het programma zo ingericht dat de contacten tussen studenten en bedrijfsleven worden gestimuleerd. De evenementen zijn zowel voor studenten als overige belangstellenden toegankelijk. Een van die evenementen is een bedrijvendiner, een concept dat uniek is voor Twente. Tijdens dit diner zitten medewerkers van o.a. Andersen Consulting, Heineken en KPMG aan tafel met studenten in de eindfase van hun studie. Zij kunnen tijdens het diner op informele wijze kennis maken met twee bedrijven van hun keuze.

Bijzonderheden Stress Congres

Datum: woensdag 24 mei

Plaats: Collegezalencomplex, Universiteit Twente.

Aanvang: 10.00 uur (zaal open vanaf 9.30 uur)

Kosten: Bedrijfsleven / overheid: ƒ 375,-

Voor studenten, universitair medewerkers en leden van alumnivereniging Bekader geldt een gereduceerd tarief. Het congres is toegankelijk voor zowel studenten als overige belangstellenden uit bijv. het bedrijfsleven. Voor meer informatie over deelname, kosten etc. kunt u kijken op Internet: www.stress.utwente.nl of contact opnemen met Studievereniging Stress, tel. (053) 489 3527, per e-mail: (congres@stress.utwente.nl)

Contactpersoon Communicatie & Transfer:

Wendy de Koning, tel. (053) 489 4363, e-mail
(w.dekoning@cent.utwente.nl)

© Universiteit Twente 1999

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie