Tentoonstelling 'Nederland onder Dak' in Rijswijk

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000
Geachte redactie,

Binnenkort doet de tentoonstelling 'Nederland onder Dak' haar derde locatie aan.
Op woensdag 24 mei is de officiële opening van de derde tentoonstelling van 'Nederland onder Dak' door loco-burgemeester de heer Jensen. De locatie is Infocentrum Ypenburg in Rijswijk. De tentoonstelling staat daar tot 24 juni.

Verder geven wij u hierbij de data door van de volgende tentoonstellingen, voor opname in uw agenda:

- 1 november 2000
Jaarbeurs Utrecht - Nationale Dakendag

- 5 februari-11 februari 2001
Jaarbeurs Utrecht - Utrecht Bouwbeurs

- 11 maart-30 april 2001
Nagele Museum Nagele

- Week 18-week 21 2001
Architectuurcentrum Breda - Stadshallen

- 1-31 oktober 2001
Haarlem ABC Architectuurcentrum

Achtergrond
Vorig jaar vond de jurering plaats van 96 projecten waarbij het dak een prominente plaats innam. Diverse Nederlandse architecten stuurden op uitnodiging van de stichting Het Prominente Dak hun favoriete daken in. De jury beoordeelde de inzendingen op een drietal criteria: prominente aanwezigheid van het dak gezien vanaf straatniveau, esthetiek en functionaliteit. Van de tien meest prominente daken heeft de Stichting Het Prominente Dak maquettes gemaakt. Deze maken deel uit van een 'reizende' tentoonstelling: "Nederland onder dak". Een overzicht van de mooiste daken van Nederland, die te zien zijn in architectuurcentra en educatieve en openbare instellingen. De maquettes zijn onderverdeeld in drie categorieën: utiliteitsbouw, enkelvoudige woningbouw en seriematige woningbouw. Het publiek wordt in de gelegenheid gesteld om hun meest prominente dak te kiezen.

Voor meer informatie over de geselecteerde daken en/of over de Stichting Het Prominente Dak kunt u contact opnemen met Freek Goos, telefoon 026 - 363 35 95 of 06 - 51 32 80 12.