Baan breidt uit door lancering van nieuw E-CRM-suite

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000

BAAN

Baan breidt uit door lancering van een nieuw E-CRM-suite
Met BaanFrontOffice Interaction kunnen ondernemingen hun verkoop- en marketingactiviteiten uitbreiden met nieuwe mogelijkheden voor e-mail, web, en telefoon Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.), 24 mei - The Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; AEX: BAAN), die wereldwijd actief is als leverancier van bedrijfssoftwareoplossingen, maakte vandaag de algemene beschikbaarheid bekend van BaanFrontOffice Interaction, een nieuwe BaanFrontOffice softwaresuite voor het beheer van de contacten met klanten via het internet (E-CRM). Met BaanFrontOffice Interaction kunnen ondernemingen een verkoopkanaal via call-of interactie-center opzetten en geavanceerde marketing-communicatiemedia beheren, en in één moeite door de controle en het zicht op de verkoop-en marketingactiviteiten van de onderneming als geheel verbeteren.

Met BaanFrontOffice Interaction kan het personeel van de callcenters of interactie-centers worden ingezet voor de uitgaande verkoopgesprekken terwijl ze eveneens over de mogelijkheid beschikken om te verkopen aan klanten die via een verscheidenheid van media - telefoon, via het web of via e-mail - zelf contact zoeken met de onderneming. Op die manier kunnen ondernemingen de prestaties op het gebied van het verkrijgen van orders verbeteren en tegelijk de relaties met de klanten verbeteren zonder daarbij het risico te lopen van overlapping tussen de verkopers onderling, omdat alle teamleden die rechtstreeks contact hebben met de klanten gebruik kunnen maken van de geavanceerd middelen en de informatie die de BaanFrontOffice-suite biedt.
Ook marketing-interacties - zoals onderzoek vanuit de onderneming zelf en de kwalificatie van of respons op vragen om inlichtingen van buiten de onderneming, of dat nu gebeurt via de telefoon, het Web of via e-mail - kunnen eveneens worden beheerd door het interactieteam. Binnenkomende interacties worden samen beheerd in één multimedia-wachtrij. Ze worden automatische geïdentificeerd, in volgorde van prioriteit gerangschikt met verwijzing naar de gegevens van de (potentiële) klant, en toegewezen aan het meest geschikte teamlid.

Bij al zijn activiteiten wordt het team van het callcenter of het interactie-center ondersteund door geavanceerde informatiehulpbronnen. Zo zorgt de marketingcampagnewerkstroom in BaanMarketing er bijvoorbeeld voor dat de campagnerespons correct wordt afgehandeld, terwijl BaanPricing en BaanConfiguration het team helpen om de orderwaarde en marges te optimaliseren.

BaanFrontOffice Interaction werkt geïntegreerd met de managementmodule van BaanMarketing, die zorgt voor werkstroomtechnologie, scripts voor de telefoongesprekken en hulpmiddelen voor de toewijzing van middelen om de service aan de klanten in het call- of interactie-center te verbeteren. Door deze rechtstreekse integratie beschikken ondernemingen met BaanFrontOffice Interaction over een hulpmiddel om binnen het verkoopproces optimaal gebruik te maken van de nieuwe, goedkopere communicatiekanalen - zoals e-mail, Web-chat en internationaal terugbellen ('callback'), Web-show en geavanceerde telefonie. Op zich zorgt BaanFrontOffice Interaction voor het beheer van de real-time uitgaande marketingcommunicatie - met inbegrip van onderzoek per telefoon, het kwalificeren en zoeken van potentiële klanten en nog veel meer toepassingen - terwijl de binnenkomende interacties automatisch volgens prioriteit worden gerangschikt, geclassificeerd, en beantwoord, en dit voor het hele gamma van communicatiekanalen die bij het elektronisch zakendoen ter beschikking staan.

'Baan vult onze visie op E-CRM in door ondernemingen die hun zakenrelaties willen uitbreiden en hun omzet willen vergroten in staat te stellen alle binnenkomende en uitgaande contacten met klanten vast te leggen en erop in te spelen. Het meest kritisch is dit wel voor de contacten die via het Web verlopen,' zei Katrina Roche, algemeen directeur marketing bij The Baan Company. 'Met BaanFrontOffice Interaction is het verkooppersoneel gewapend met alle informatie die nodig is - gaande van de voorgeschiedenis van de relatie tot informatie over de prijsstelling en gegevens uit de ERP- of aanvoerketensystemen - om op de verzoeken van de klanten in te kunnen gaan en de verkooptransacties te kunnen sluiten.'

Het opzetten van een E-CRM-infrastructuur
BaanFrontOffice Interaction combineert BaanMarketing, BaanSales en BaanCustomerInteraction met BaanProposal, BaanPricer en optioneel ook BaanConfiguration, zodat een onderneming met één enkele suite haar hele aanvaardingsproces van marketing tot bestelling kan beheren. Op deze manier kan BaanFrontOffice Interaction helpen bij het omzetten van de CRM-infrastructuur van een onderneming in een E-CRM-infrastructuur, omdat een onderneming met deze suite zowel de inkomende als de uitgaande communicatie vanuit een veelheid aan bronnen volledig kan beheren.

Daarom is de integratie van de Web-componenten van deze suite met de traditionele functionaliteit van de front-officeoplossing zo'n belangrijk voordeel van deze toepassing. Tot nu toe moesten ondernemingen die Web-functionaliteit wilden toevoegen aan hun CRM-systeem voor hun software beroep doen op verschillende oplossingen van verschillende leveranciers - die geen van allen vooraf geïntegreerd zijn. Als oplossingen niet vooraf geïntegreerd zijn, worden de implementatietermijnen langer, en het uitwisselen van informatie tussen verschillende bronnen kan behoorlijk problematisch zijn.
Optimaal gebruikmaken van technologie die de beste in zijn soort is BaanCustomerInteraction - een belangrijke component in BaanFrontOffice Interaction - is een verbeterde versie van Aropos Version 4 van Apropos Technology (Nasdaq: APRS), dat werd geïntegreerd met BaanMarketing. In het bijzonder het scriptbeheer, de integratie van de gegevensbank en de uitvoering van het campagneproces werden geïntegreerd om op die manier te komen tot een uitzonderlijk hoge standaard qua respons naar de klanten toe. Functies van Apropos Version 4 die mee werden opgenomen zijn ondermeer de compatibiliteit met een groot aantal bedrijfstelefooncentrales (PBX), geavanceerde hulpprogramma's voor personeelsbeheer in interactie-centers, groepshulpbronnenbeheer en een geïntegreerd overzicht op één scherm van alle interacties in de wachtrij. Bovendien zorgt BaanFrontOffice Interaction ervoor dat de onbenutte tijd voor het personeel voor de hele onderneming tot een minimum wordt beperkt en de investering in de uitrusting dus maximaal rendeert.

Over The Baan Company
The Baan Company (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN) werd opgericht in
1978 en is wereldwijd actief als leverancier van bedrijfssoftwareoplossingen. The Baan Company biedt een veelomvattend assortiment van geïntegreerde diensten en uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen die de volledige waardeketen van een organisatie bestrijken - met onder meer elektronisch zakendoen en elektronische handel via het Web, beheer van klantenrelaties (CRM), bedrijfsmiddelenplanning (ERP), onderhoud van de aanvoerketen en beheer van het bedrijfskennisbestand. De oplossingen van The Baan Company worden op meer dan 15.000 klantenlocaties over de hele wereld gebruikt en stellen organisaties in staat om de strategische ondernemingsgroei te sturen, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van de bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit van de onderneming als geheel te vergroten.
The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het World Wide Web op www.baan.com.
Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'is ervan overtuigd dat', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke voorkomen, zijn op de toekomst gerichte verklaringen ('forward-looking statements') in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934 en de latere amendementen van deze wet. Als dusdanig zijn ze onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de uiteindelijke resultaten. Daarom kunnen de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen, ramingen of veronderstellingen die in voornoemde toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Een overzicht van de typische risico's en onzekerheden waarmee The Baan Company wordt geconfronteerd, is te vinden in de openbare verslagen van de onderneming, die in dossier zijn neergelegd bij de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten-en beurswezen ('Securities and Exchange Commission'). Het gaat dan onder meer om de meest recente verslagen van The Baan Company op de formulieren 20-F en 6-K. 'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van The Baan Company, en elke handelsnaam, productnaam of naam van een dienst die in dit persbericht wordt vernoemd en waarvan de naam 'Baan' deel uitmaakt, is een handelsmerk en/of eigendom van The Baan Company. Alle andere namen van ondernemingen, producten of diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.
Bron: The Baan Company

Contactpersoon: George Thompson van Fleishman-Hillard, tel.: +1 202-828-9708, of via e-mail: (press@baan.com), voor The Baan Company. Website: www.baan.com

25 mei 00 09:17