Cisco introduceert Internet Communications Software Group

Telefoon: 023 562 82 08
E-mail: (robertdm@monogram.nl)

Cisco Systems introduceert nieuwe Internet Communications Software Group

Innovatieve softwareplatforms versnellen implementatie van oplossingen voor geïntegreerde spraak en data

Amsterdam, 24 mei 2000 - Cisco Systems annonceert de formele oprichting van de Internet Communications Software Group (ICSG), die Cisco's softwarestrategie ten uitvoer moet brengen. De groep levert softwareplatforms, die bedrijven, serviceaanbieders en softwareleveranciers in staat stellen om het volledige potentieel van geconvergeerde spraak- en datanetwerken te realiseren. Verschillende leveranciers, waaronder Oracle en Hewlett-Packard, maken vandaag bekend dat zij ICSG's open platform-benadering voor de markten voor relatiemanagement en geïntegreerde communicatie ondersteunen.

"Door Cisco's open benadering van dit softwareplatform kunnen klanten krachtige zakelijke applicaties en infrastructuren voor Internetcommunicatie gebruiken, waardoor een veelomvattende e-business oplossing voor het beheren van de convergentie van spraak- en datatoepassingen en services ontstaat," zegt Mark Barrenechea, senior vice-president van Oracle. "Wij denken dat Cisco's platformbenadering softwareleveranciers zoals Oracle in staat zal stellen om nieuwe multimedia-oplossingen te leveren, waarmee een uitgebreid relatiemanagement over alle kanalen mogelijk wordt, wat essentieel is voor de huidige e-bedrijven."

"De opdracht van de Internet Communications Software Group is om Cisco een van de belangrijkste aanbieders van softwareplatforms te maken. In samenwerking met ons ecosysteem van technologieleveranciers ontstaan zo complete oplossingen, die media-onafhankelijke interacties op zowel spraak- als datanetwerken verenigen. Hierdoor wordt de effectiviteit van zakelijke en persoonlijke communicatie belangrijk verbeterd," zegt James Richardson, senior vice-president van Cisco Systems.

Cisco annonceert eveneens een end-to-end strategie om deze softwareplatforms via consultants, systemintegrators, resellers, Application Service Providers (ASP's) en outsourcers op de markt te brengen.

Marktbenadering via softwareplatforms
De softwareplatforms van de Internet Communications Software Group vormen een aanvulling op bestaande applicaties voor relatiemanagement, waardoor deze zowel data- als spraaknetwerken omspannen en met elk apparaat benaderd kunnen worden. Deze aanpak sluit aan bij de wijze waarop Cisco met partners samenwerkt, waardoor de best mogelijke oplossingen op de markt gebracht kunnen worden.

ICSG's platform voor relatiemanagement
Volgens een recent rapport van Piper Jaffray zal de softwaremarkt voor klantenservice-applicaties in 2003 een waarde vertegenwoordigen van veertien miljard dollar. Dit heeft betrekking op de marktkansen van Cisco's softwareplatform voor klantenservice en van oplossingen van Cisco's technologieleveranciers. De huidige infrastructuur van contactcentra lijkt nog het meest op een stel onafhankelijke 'pijpen', die elk op een specifiek contactkanaal zijn aangesloten. Maar klanten hebben behoefte aan geïntegreerde softwareplatforms, die alle mediasoorten samenbrengen en die voorzien zijn van uitgebreide mogelijkheden om met legacy-systemen geïntegreerd te worden. Cisco's benadering bouwt voort op haar krachtige oplossingen voor data- en spraaknetwerken en slechten de barrières, die de traditionele spraaknetwerken scheiden van de groeiende Internet-datanetwerken.

ICSG's platform voor klantenservice vormt een combinatie van intelligent contactmanagement, functionaliteit om samen te werken via het web, software voor geheel of gedeeltelijk automatische antwoorden per e-mail en de krachtige Cisco-oplossingen voor IP-telefonie. Meerdere contactkanalen - het web, telefoon, chat-sessies, VoIP, IVR, fax en e-mail - kunnen dus op een geïntegreerde manier worden beheerd, zodat de best mogelijke klantenservice ontstaat.

Op het gebied van klantenservice hebben reeds vele toonaangevende aanbieders van software voor Customer Relation Management (CRM)/eCRM gekozen voor de benadering en het platform van Cisco. Het betreft onder meer Chordiant Software, Kana Communications, Octane Software, Oracle, Pegasystems en Peoplesoft/Vantive.

Tot de technologieleveranciers die deel uitmaken van Cisco's ecosysteem, behoren ook toonaangevende aanbieders van dicteerapparatuur, Interactive Voice Response-systemen en van software voor data-monitoring en personeelsmanagement, waaronder APEX Voice Communications, Blue Pumpkin Software, Dictaphone (een onderdeel van Lernout & Hauspie), Edify, e-talk Corporation, Eyretel plc, IEX, InterVoice-Brite, NICE Systems, Racal Recorders, Syntellect en Witness Systems.

Geïntegreerd communicatieplatform
Volgens de Pelorus Group zal de markt voor geïntegreerde berichtenverwerking (unified messaging) in 2004 een omvang bereiken van zes miljard dollar. Geïntegreerde communicatie vormt een uitbreiding van de traditionele store-and-forward unified messaging, door deze berichtenverwerking te integreren met real-time call-management en services voor terugmelding en door dit uit te breiden met nieuwe services, die mogelijk worden gemaakt door de convergentie van spraak en Internettoepassingen. De markt voor geïntegreerde communicatie is zelfs nog belangrijk groter dan bovengenoemd bedrag.

Op het gebied van geïntegreerde communicatie combineert Cisco's open platform de beste eigenschappen van het spraaknetwerk (via Cisco-gateways naar TDM en mobiele netwerken) met de flexibiliteit en 'rich' data, informatie en functionaliteit van het Internet en multimedia en geïntegreerde berichtenverwerking. Klanten hebben daardoor de mogelijkheid om hun geïntegreerde berichtenverwerking uit te breiden met call-control, terugmelding en call-management, zodat zij nieuwe, gedifferentieerde services kunnen creëren. Een typische oplossing voor geïntegreerde communicatie bestaat uit geïntegreerde berichtenverwerking, 'single number reach' met geïntegreerde call-screening en prioriteitsmelding, gekoppeld met mogelijkheden voor 'call-back sender'.

Op het gebied van geïntegreerde communicatie bieden Cisco's technologiepartners de beste oplossingen en ondersteuning, waarmee klanten zich op hun respectievelijke markten beslissend kunnen onderscheiden. Cisco's partners op het gebied van geïntegreerde communicatie zijn Hewlett-Packard, Sun Microsystems/iPlanet en Software.com. De onafhankelijke softwareleveranciers (ISV's) zijn Nuance voor spraakherkenning, Lernout & Hauspie (L&H) voor conversietechnologieën van tekst naar spraak en vice versa, en OpenPort voor high-end faxapplicaties.

Samenwerking leidt tot volledige oplossingen
Het is de strategie van ICSG om op basis van haar softwareplatforms complete oplossingen te leveren, via een netwerk van consultants, systemintegrators, resellers, ASP's en outsourcers. Bedrijven die zich reeds rond de producten van ICSG hebben geschaard zijn Deloitte Consulting, Ernst & Young, KPMG Consulting en Pricewaterhouse Coopers. Ook specifieke consultants die over een diepgaande kennis van specifieke markten en applicatiegebieden beschikken, zoals eLoyalty, HP en Spanlink Communications, en systemintegrators en resellers zoals Bell Atlantic Call Center Services en Unisys, maken onderdeel uit van Cisco's systeem van eco-partners. De Internet Communications Software Group heeft voorts programma's ontwikkeld voor outsourcers en ASP's die beheerde oplossingen aanbieden. In samenwerking met outsourcers heeft Cisco een zeer schaalbaar model ontwikkeld, waarmee softwareplatforms voor bedrijven van elke omvang gerealiseerd kunnen worden.

Meer informatie over de Internet Communications Software Group is te vinden op adres www.cisco.com/go/icsg. De on-line persmap is in te zien op adres www.cisco.com/warp/public/146/kits/icsg/index.htm.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 28.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op www.cisco.com of www.cisco.nl