Datametrics en Zitel Corporation verder als FORTEL

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000
Datametrics en Zitel Corporation verder als FORTEL Nieuwe structuur mikt op Service Level Assurance voor e-business

Zitel Corporation (Nasdaq: ZITL), moedermaatschappij van Datametrics, heeft beide bedrijven in elkaar geschoven tot één geheel, dat zal opereren onder de naam FORTEL (Nasdaq: FRTL). Hiermee wordt een nieuwe weg ingeslagen: concentratie op technolo-gie die continu vlekkeloze werking van e-business systemen garandeert. Met de lancering van SightLineTM heeft FORTEL een nieuwe categorie software op de kaart gezet en een voorsprong genomen in het faciliteren van e-business systemen.

FORTEL ontwikkelt software voor de groeiende behoefte in de e-business aan zg. Service Level Assurance (SLA). De SLA technologie van FORTEL zorgt ervoor, dat de performance doelstellingen van enig e-business bedrijf op een proactieve wijze worden gehaald, zodat klanten geen verminderde dienstverlening ondervinden. Dat is geen kleinigheid, aangezien er een veelheid van uiteenlopende platforms, databases, netwerken en toepassingen nodig is om een e-business goed te laten draaien. Om hierin succesvol te zijn moeten organisaties ervan verzekerd kunnen zijn, dat hun steeds complexere systemen berekend zijn op zich snel wijzigende belastingen en aanspraken van klanten. Het SightLine programma van FORTEL bewaakt nauwlettend de verschillende systeemcomponenten, terwijl het ze ook als een onverbrekelijke eenheid beschouwt. Zo helpt SightLine de vinger te leggen op trends, bedrijfskritische ontwikkelingen te identificeren, knelpunten te zien aankomen, kortom een hoge performancegraad te waarborgen.

“E-business verandert de regels van het spel”, aldus Asa W. Lanum, CEO van Fortel. “Management tools die werkten in de wereld van de fysieke handel zijn nu allesbehalve toereikend. De systemen die bedrijven verbinden met hun klanten, partners en leveranciers komen in deze tijd van Internet niet onder aanpassing uit. Nu heb je hulpmiddelen nodig die je het grote geheel laten zien, maar je ook in deelaspecten helpen doordringen zodat je je e-business kunt fijnregelen en optimaliseren. Dat is wat SLA beoogt en wat wij met SightLine bieden.”

Over FORTEL, Inc.
Het hoofdkwartier van de onderneming staat in Fremont, Californië, VS. Web–adres www.FORTEL.com Verder heeft Fortel eigen vestigingen in: Fairfax Virginia, Engeland, Nederland, Zwitserland, Duitsland en Frankrijk. Tot de klantenkring van FORTEL behoren tal van grote en wereldwijd bekende instellingen en bedrijven. FORTEL is het resultaat van de integratie van Datametrics in moedermaat-schappij Zitel Corporation. Sinds 8 mei jl. is FORTEL aan de Nasdaq genoteerd onder code FRTL.
Noot voor de redactie (

Noot voor redacties