Samenwerking Bull en Nokia aanbieden WAP-dienst op internet

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000

Bull en Nokia werken samen om WAP-diensten aan te bieden op Internet

Amsterdam, mei 2000 - Bull maakt bekend een technologische samenwerkingsovereenkomst te hebben gesloten met Nokia, de grootste leverancier van mobiele telefonie en belangrijk aanbieder van telecommunicatieservices. De twee ondernemingen zullen samen WAP-oplossingen aanbieden voor de markt van telecommunicatie-operators en grote bedrijven.

In het kader van de overeenkomst zal Bull de software « WAP-Server » van Nokia integreren in zijn oplossing Espace, teneinde deze wereldwijd op de markt te brengen. Verder zal Bull in zijn «e-solutions» een uitbreiding van de functionaliteit opnemen waarmee klanten die reeds over gewone Web-inhoud beschikken (gebaseerd op Espace), deze kunnen aanpassen aan de mobiele WAP-omgeving.

Bull wil state-of-the-art mobiele Internet-services aanbieden aan grote bedrijven en telecommunicatie-operators (« my professional services » en « my personal services »). Hiermee zullen de operators sterk innovatieve services kunnen aanbieden aan hun abonnees. Grote bedrijven zullen met het nieuwe aanbod van Bull een WAP-functionaliteit aan hun CRM-strategie kunnen toevoegen.

« Dankzij de ervaring van Bull met informaticaservices zullen bedrijven voordelen kunnen behalen uit de opkomst van de mobiele telefonie; Nokia stelt met zijn aanpak alles in het werk om aan deze nieuwe professionele vraag te voldoen. Bull zal voor de nodige koppelingen zorgen tussen de informatica en de mobiele telefonie en aldus het aanbod van Nokia completeren. Het doet ons enorm veel genoegen te zien dat belangrijke medespelers van de informatica-industrie zoals Bull zich met zoveel overtuiging op de WAP-markt storten », aldus Greg Shortell, Verkoopsdirecteur van de Divisie Internet Communications van Nokia.

« Bull wil graag samenwerken met Nokia om een vergaand geïntegreerd en volkomen veilig aanbod van WAP-toepassingen en -services te kunnen aanbieden», vervolgt Solofo Rafeno, Directeur van de Divisie Consulting en Systeemintegratie van Bull. « De markt van de mobiele telefonie vertegenwoordigt op dit ogenblik 80 miljoen abonnees in West-Europa. Zij is uitgegroeid tot een van de belangrijkste markten voor Bull, die in de samenwerking met Nokia de ideale aanpak ziet om een WAP-functionaliteit aan zijn Espace-aanbod te kunnen toevoegen ».

Groupe Bull
Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod aan oplossingen voor e-commerce en Internet, die zich concentreren rond drie gebieden:
q integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,
q infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards. q oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost, tel 020 - 430 26 11. Voor meer informatie kunt u ook terecht op het web: www.bull.com, www.bull.be en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Creative Strategies, Brigitte Lagrou Groupe Bull, Jan Aerts Streekbaan 196 Hogehilweg 21

1800 Vilvoorde (België) 1101 CB
Amsterdam-Zuidoost (Nederland)