Centura Software introduceert db.star voor Pocket PC

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000

Centura Software introduceert db.star voor Pocket PC

Nieuwe versie van Centura's veilige Open Source Embedded Database

Maarssen, mei 2000 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, brengt db.star voor Pocket PC op de markt. db.star is een veilige, high-performance open source oplossing voor gegevensbeheer. Het product is speciaal ontworpen voor ontwikkelaars van bedrijfsapplicaties die werken met uiteenlopende platforms, waaronder Windows-powered Pocket PC's. De open source kern voor db.star is gebaseerd op 15 jaar ervaring met embedded gegevensbeheer en integreert Centura's SafeGarde-technologie, waardoor hogere veiligheid van mobiele data wordt gegarandeerd voor onder meer Pocket PC-gebruikers.

Centura's db.star voor Pocket PC is de nieuwste toevoeging aan Centura's reeks open source embedded datamanagement-oplossingen die mogelijkheden en prestaties op bedrijfsniveau bieden voor de mobiele markt. In combinatie met e-SNAPP - Centura's oplossing voor bedrijfsconnectiviteit die binnenkort ook beschikbaar is voor Microsoft's Pocket PC - biedt db.star voor Pocket PC een volledig open en interoperabele oplossing die bedrijfskritische informatie op een veilige manier beschikbaar maakt via mobiele apparatuur.

'De ondersteuning van het Microsoft Pocket PC-platform is een goed voorbeeld van Centura's continue ontwikkelingen op het gebied van interoperabele en innovatieve oplossingen voor mobile computing', aldus Gerard van Pernis, Regional Director Centura Software. 'Onze oplossingen komen tegemoet aan zakelijke eisen en wensen en bieden veilige toegang tot informatie voor gebruikers, ongeacht hun locatie.'

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Over Pocket PC
Windows-powered Pocket PC's - de volgende generatie PDA's (personal digital assistants) van Microsoft en industriepartners - bieden klanten een uitstekende manier om toegang te krijgen tot hun meest essentiële informatie terwijl zij zich niet op hun werkplek bevinden. Tevens zijn de producten veelzijdig genoeg om tegemoet te komen aan de persoonlijke eisen die voortkomen uit de huidige drukke en mobiele lifestyle. Pocket PC's bieden reeds een aantal zakelijke-, persoonlijke- en entertainmentapplicaties, maar kunnen ook eenvoudig worden aangepast aan veranderende wensen van de klant door middel van een groeiend aantal industriestandaard uitbreidingsmogelijkheden op het gebied van hardware en software.
Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, is een belangrijke aanbieder van veilige embedded databases, connectivity en ontwikkeloplossingen voor de markt voor Internet Appliances en intelligente apparatuur. Het productenaanbod van Centura komt tegemoet aan de groeiende vraag naar complete en veilige integratiemogelijkheden, die de voorwaarde vormen voor succesvolle 'mobile computing'. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Informatie voor de redactie:
Gerline van Wijnen Bert Leibbrand Influx PR Centura Software 055 - 366 30 34 0346 - 58 68 68 / 06 53329187

- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
www.influx-pr.com