Kodak neemt licentie op QuickTime van Apple

Datum nieuwsfeit: 24-05-2000
Voor de wereldwijde markt

Kodak neemt licentie op QuickTime van Apple

Kodak integreert Apple's QuickTime in zijn nieuwe digitale camera¹s voor een snelle en eenvoudige videoproductie

Bunnik, 24 mei 2000 - Eastman Kodak Company heeft een licentie genomen op QuickTime van Apple voor nieuwe digitale Kodak-camera¹s die momenteel worden ontwikkeld. Op grond van de licentieovereenkomst mag Kodak digitale camera¹s produceren en verkopen waarmee de gebruikers snel en eenvoudig videofragmenten kunnen maken met behulp van het populaire multiplatformprogramma QuickTime.

³De mogelijkheid om multimediabestanden op zowel Macintosh als onder Windows te gebruiken was een belangrijke overweging², aldus Willy Shih, senior vice president van Eastman Kodak Company en president voor Digital & Applied Imaging. ³QuickTime heeft inmiddels een gevestigde reputatie, wordt veel gebruikt en is gebruikersvriendelijk, wat het allerbelangrijkste is. Dit zijn de voorwaarden waaraan moet worden voldaan om een technologie geschikt en interessant te maken voor een groot consumentenpubliek.²

³QuickTime is de meest gebruikersvriendelijke kwaliteitsprogrammatuur voor het uitwisselen van video, audio en digitale afbeeldingen via het Internet², aldus Philip Schiller, vice president voor Worldwide Product Marketing van Apple. ³Inmiddels zijn meer dan 50 miljoen exemplaren van de QuickTime 4 Player in gebruik bij zowel Mac- als Windows-gebruikers over de hele wereld. Bovendien is QuickTime meer dan alleen voor de computer geschikt: deze technologie zal binnenkort ook deel uitmaken van veelgebruikte consumentenproducten, waarbij Kodak het voortouw neemt.²

QuickTime ondersteunt de opname, bewerking en weergave van video en audio. Bovendien is QuickTime geschikt voor zowel het Apple besturingssysteem als Microsoft Windows.

© 2000 Apple. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, QuickTime en Macintosh zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple. Andere merknamen die worden genoemd kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars, en worden bij deze erkend.

Over Kodak
Met een omzet van meer dan $14 miljard in 1999 is Eastman Kodak Company marktleider op elk gebied van de fotografie (traditioneel, digitaal en on line). Dit bedrijf is tevens een toonaangevende leverancier van digitale camera¹s en inkjetproducten en heeft zich toegelegd op het toegankelijk maken en vereenvoudigen van digitale fotografie. Kodak levert bovendien een reeks digitale consumentendiensten, zoals Kodak Picture CD, Kodak PhotoNet online, ³You¹ve Got Pictures² in samenwerking met America Online en Kodak Picture Disk. Dankzij de merkproducten (Kodak PhotoNet online, AOL¹s ³You¹ve Got Pictures,² kodak.com, en de opkomst van de fotoafdrukservice op het Internet, Print@Kodak) is Kodak leider van deze nieuwe markt.
Over Apple
Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple zet zich nu in om de beste personal computer ervaring te bezorgen aan studenten, docenten en creatieve professionals over de hele wereld en dit met Apple's innovatieve apparatuur, programmatuur en Internetdiensten.
Websites van Apple:
Voor informatie over Apple: www.apple.com
Voor informatie over Apple Benelux: www.apple.com/nl/pr Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Steven Van den Eynde
Persdienst Apple Benelux