Slotdividend 1999 van ABN Amro Bank

Datum nieuwsfeit: 25-05-2000

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
25 mei 2000

SLOTDIVIDEND 1999 ABN AMRO

Met de goedkeuring van de jaarrekening 1999 door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 10 mei 2000 is het dividend over het boekjaar 1999 vastgesteld op EUR 0,80 per gewoon aandeel van NLG 1,25 nominaal. Na aftrek van het in september 1999 uitgekeerde interimdividend ad EUR 0,30 resteert als slotdividend EUR 0,50.

Tevens is bepaald dat het slotdividend over 1999 ad EUR 0,50 geheel in contanten wordt uitgekeerd, danwel naar keuze van de aandeelhouder volledig in gewone aandelen ten laste van de agioreserve, waarbij de waarde van het stockdividend 2 tot 5 procent lager zal zijn dan de waarde van het contante dividend.

Het aantal dividendrechten van gewone aandelen van NLG 1,25 nominaal dat recht geeft op 1 nieuw gewoon aandeel ABN AMRO Holding N.V. à NLG 1,25 nominaal is heden vastgesteld op 46. Gebaseerd op de gemiddelde beurskoers van 24 mei 2000 van EUR 22,23 vertegenwoordigt 1/46 deel een waarde van EUR 0,48326, hetgeen 3,35 procent lager is dan de waarde van het dividend in contanten.

Perscontacten: Drs. A.J. Massar, telefoon: (020)6286321

Perscontacten:
geen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend