Packard Bell introduceert productlijn voor thuisgebruiker

Datum nieuwsfeit: 25-05-2000
Serge van Rooij
Mills Hughes & Partners
+ 31 (0)40-2110110

Packard Bell wil met nieuwe productlijn positie als marktleider verder uitbouwen

notebooks nu voor breder publiek aantrekkelijk

Wijchen, mei 2000 ---- Packard Bell, Europees marktleider op de markt voor thuiscomputers, heeft haar productlijn vernieuwd. Het wil hiermee de consumenten nog beter bedienen dan het tot nu al deed en zo de positie van marktleider op de consumentenmarkt verder uitbouwen. De computers van Packard Bell zijn bij de bekende verkoopadressen te krijgen vanaf Hfl.
2.499,=.

Packard Bell heeft opnieuw goed naar de wensen van de consument geluisterd. Zo beschikken alle desktopmodellen (met uitzondering van de Spirit II) nu over een cd rewriter en is de 17 monitor min of meer standaard geworden. Natuurlijk is de opmars van DVD ook terug te vinden in dit nieuwe assortiment. Packard Bell gaat echter een stapje verder en heeft de duurdere desktops en notebooks uitgerust met een TV out aansluiting. Speciaal voor de veeleisende computergebruiker is de Platinum 7800RW in het assortiment is opgenomen. Deze computer beschikt o.a. over: een Pentium III
800/ 133MHz processor, een ruime harde schijf van 30GB, een TNT2 Pro 4xAGP videokaart, een DVD speler, TV out, 8x4x32 RW en 32MB SDRAM videogeheugen.
Hans Schinkel, Directeur Packard Bell NEC Nederland ziet kansen genoeg met dit nieuwe assortiment: Ik weet zeker dat we hiermee in staat moeten zijn om onze nummer 1 positie veilig te stellen. Als je naar het huidige assortiment kijkt, is direct duidelijk wat Packard Bell bedoelt met quality value for money. Bovendien hebben wij het voordeel van een sterke aanwezigheid in het wit- en bruingoedkanaal. De investeringen die we daar in het verleden in gedaan hebben, worden nu ruimschoots terugverdiend.

Notebooks voor beginners

Consumenten ontdekken steeds meer de voordelen van een notebook. Vooral het aspect dat je hem overal in huis kunt gebruiken en daarna snel kunt opbergen is voor velen doorslaggevend om te kiezen voor een notebook i.p.v. een desktop. Packard Bell is al eerder op deze ontwikkeling ingesprongen en wil nu de notebook binnen het bereik van een brede groep consumenten brengen. Het bedrijf introduceert daarom twee instapmodellen onder de naam EasyOne. Daarmee is Packard Bell één van de eersten die een consumentennotebook kan aanbieden voor Hfl. 3.299,=. De notebooklijn van Packard Bell bestaat in totaal uit 4 modellen, variërend in prijs van Hfl.
3.299,= tot Hfl. 6.499,=. Alle notebooks worden nu bovendien geleverd met
3 jaar Pickup & Return garantie.

Uitgebreide software, inclusief 5 Nederlandstalige Disney titels

Alle thuiscomputers van Packard Bell zijn voorzien van uitgebreide software (meer dan dertig titels), zodat men direct met de computer aan de slag kan. Nieuw in deze lijn is het uitgebreide Disney aanbod. Bij de Multimedia computers worden vijf Nederlandstalige Disney titels bij geleverd; Magic Artist, Tarzan, Mulan, Toy Story II en Simba s trots. Bij eventuele problemen met software kan de consument terugvallen op de telefonische helpdesk, terwijl voor de hardware altijd 1 jaar pick up & return garantie geldt. Tot slot wordt een Packard Bell Master CD meegeleverd, waarmee de computer in de originele staat kan worden teruggebracht.

Packard Bell

Packard Bell, de consumentendivisie van Packard Bell NEC, ontwerpt, produceert en verkoopt in 33 landen ter wereld (via het retailkanaal) een breed scala van PC-compatibele desktop- en notebook-computers. Het bedrijf is opgericht in 1926 en beschikt over een jarenlange expertise in de consumentenmarkt. In 1986 introduceerde Packard Bell haar eerste thuiscomputer in Europa. In Europa bezet Packard Bell in het derde kwartaal van 1999 met 211.475 verkochte computers de eerste plaats in de markt voor thuiscomputers (bron: Dataquest). Het Packard Bell-merk heeft met 12% (bron: Dataquest) en verkooppunten in meer dan 2.500 Europese steden het grootste aandeel in de Europese retailmarkt. Het Europese hoofdkantoor van Packard Bell is gevestigd in Wijchen. De Europese productie van de computers vindt plaats in Angers, Frankrijk.