Roel Pieper treedt toe tot de Board van Altitude Software

Datum nieuwsfeit: 25-05-2000
Roel Pieper treedt toe tot de Board van Altitude Software

Amsterdam, 24 mei 2000 - Roel Pieper, general partner van de participatiemaatschappij Insight Capital Partners, is toegetreden tot de Board of Directors van Altitude Software. Indertijd was Altitude Software de eerste investering van Insight Capital Partners in een Europese onderneming. Het innovatieve Portugese bedrijf levert als enige onderneming ter wereld complete, op software gebaseerde oplossingen voor Unified Customer Interaction (uCI), die selfservice en menselijke assistentie via de verschillende media onder één noemer brengen.

"We zijn zeer ingenomen met de komst van Roel Pieper als lid van de board of directors van Alitude Software. De ervaring en support van Insight Capital Partners blijven van groot belang voor onze groei en internationale expansie," zegt Carlos Quintas, President en CEO van Altitude Software. "De ervaring en de kennis die Roel heeft van de wereldwijde software-industrie, in het bijzonder van de e-business markt, zullen voor ons zeer waardevol zijn."

Volgens Roel Pieper is Altitude Software een bijzonder interessante onderneming, omdat het bedrijf met het Unified Customer Interaction-concept een verbinding legt tussen de traditionele wereld van het call center en de nieuwe wereld van Internet. "In de digitale economie is een optimale interactie met klanten een eerste vereiste. Met de producten van Altitude kunnen bedrijven niet alleen Internet-technologie, maar ook de meer traditionele manieren zoals telefoon en fax en persoonlijk contact inzetten, al naar gelang de voorkeur van hun klanten. Wij hebben als investeringsmaatschappij dan ook heel veel vertrouwen in dit bedrijf, zeker gezien de uitzonderlijke omzetgroei die het bedrijf jaarlijks realiseert."

Als één van de managing partners van zowel het Amerikaanse als Europese fonds van Insight Capital Partners - dat investeert in bedrijven actief in de e-business segmenten van de IT-industrie wereldwijd - concentreert Roel Pieper zich op de Europese markt.

De carrière van Pieper begon bij Software AG. Hij werkte tien jaar bij deze onderneming in Duitsland en de Verenigde Staten; zijn laatstbeklede functie was die van chief technology officer. Vervolgens werkte hij drie jaar als president en chief executive officer bij Unix Systems Laboratories van AT&T. Daarna was hij twee jaar president en CEO van UB Networks, dochteronderneming van Tandem Computers. In 1996 werd hij benoemd tot president en CEO van Tandem Computers en bereidde de onderneming voor op de latere overname in 1998 door Compaq Computer Corporation. Ook in 1998 werd hij executive vice-president en lid van de Raad van Bestuur en Groepsraad van Koninklijke Philips Electronics N.V. welke functie hij tot medio 1999 bekleedde.

Pieper is directielid bij diverse ondernemingen en non-profit-organisaties. Hij is een expert op het raakvlak van informatie- en communicatietechnologie en bedrijfskunde. Daarnaast heeft de Universiteit Twente Pieper per 1 september 1999 benoemd tot hoogleraar Electronic Commerce, een nieuwe leerstoel van de faculteiten Informatica en Technologie & Management. De benoeming van Pieper is een deeltijdaanstelling.

Pieper maakt daarnaast deel uit van de board of directors van o.a. Computer Associates, Lernout & Hauspie, Lincoln National, General Magic en Quokka Sports.

Over Altitude Software
Altitude Software, voorheen bekend onder de naam Easyphone, is de enige leverancier van complete, op software gebaseerde oplossingen voor Unified Customer Interaction (uCI), die selfservice en menselijke assistentie via de verschillende media onder één noemer brengen. Als multinationale onderneming met vestigingen over de hele wereld, vertrouwen ruim 250 klanten op Altitude Software voor geïntegreerde eCRM (e-Customer Relationship Management)
-oplossingen die gebruikmaken van bestaande investeringen in communicatie en technologie. De softwaresuite van het bedrijf voor de interactie met klanten biedt: naadloze CTI (Computer Telephony Interface) -integratie, geïntegreerde oplossingen voor inbound en outbound multimedia contactcenters; het ontwikkelen van agents en gebruikersinterfaces, Internet-selfservice en Interactive Voice Response (IVR), geïntegreerde web-callback en samenwerking via het web, real-time rapportage en beheer van de prestaties. Daarnaast publiceert Altitude Software haar API's (Application Programming Interfaces) voor eenvoudige integratie met applicaties, databases en communicatietechnologie van derden. Dankzij al deze eigenschappen behoren de oplossingen van Altitude Software tot de oplossingen met de laagste total cost of ownership in de industrie. Meer informatie is te vinden op www.altitudesoftware.com.
Contactpersonen voor de pers:
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel. + 31 (0)23
Altitude Software, Annabel Earle, Corporate PR, tel. +351 21 720 5005
Een foto van Roel Pieper tezamen met Carlos Quintas is op aanvraag verkrijgbaar (ook digitaal)