HP breidt IA-64 'Designing the Future'-partnerprogramma uit

Datum nieuwsfeit: 25-05-2000

HP BREIDT IA-64 'DESIGNING THE FUTURE'-PARTNERPROGRAMMA UIT

Technologiecentra ondersteunen meer besturingssystemen om IA-64 ontwikkeling te versnellen

Amstelveen, 25 mei 2000 - Hewlett-Packard breidt zijn Designing the Future (DTF) partnerprogramma uit, zodat onafhankelijke softwareleveranciers (ISV's) hun applicaties geschikt kunnen maken voor IA-64.

HP's Partner Technology Access Centers (PTAC's) ondersteunen ontwikkeling op HP-UX, Linux en 64-bits Windows 2000. Deze ondersteuning biedt ontwikkelaars ongekende flexibiliteit en het versnelt de ontwikkeling van oplossingen op basis van IA-64. Met het uitgebreide DTF-programma biedt HP ook ondersteuning aan software-ontwikkelaars die alleen in een Linux- of in HP's bedrijfskritische HP-UX-omgeving willen ontwikkelen.

Het uitgebreide DTF-programma biedt tevens een 'premier partner'-programma voor ISV's die hun IA-64-ontwikkeling willen versnellen. Dit programma biedt software-ontwikkelaars uitgebreide diensten, zoals eerder toegang tot systemen op basis van
Intel Itanium-processors, technisch advies, opleidings- en planningsprogramma's en de nieuwste ontwikkeltools.
Daarnaast kunnen 'premier partners' hulp krijgen van PTAC's bij het snel valideren van de binaire compatibiliteit van hun HP-UX-applicaties. Hiervoor wordt de dynamische vertaaltechnologie van HP gebruikt. Met deze technologie kunnen HP-UX 11-applicaties onveranderd draaien in de binaire compatibiliteits-stand. De directe beschikbaarheid van PA-RISC-applicaties en -oplossingen via deze binaire compatibiliteit is een unicum in de bedrijfstak. Dit zorgt voor een snelle time-to-market voor HP-UX-applicaties op
HP-systemen met Itanium-processors.

Meer dan 500 partners doen al mee aan het DTF-programma. Onder de eerste deelnemers bevinden zich ANSYS, Baan, BMC, Computational Dynamics, ESI Group, Fluent, GLOBEtrotter Software, i2, Informix, J.D. Edwards, Lawson, LSTC, MSC. Software, Oracle, Platform Computing, SAS, SemiChem, Schrodinger, Tivoli, Tripos en Zeus Technology.

ISV's die geïnteresseerd zijn in deelname aan het DTF-programma kunnen contact opnemen met HP op www.ia64.hp.com/dtf.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in
1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties