Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 25-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 25-05-2000 Persbericht district Den Bosch

INBRAAK BIJ BEDRIJF Vanochtend vroeg is er ingebroken in een juwelierszaak aan de Driesprong in Rosmalen. Omstreeks 4.00 uur sloegen vier mannen een ruit van de voordeur in en vernielden een zevental vitrines. Hieruit is een onbekende hoeveelheid horloges weggenomen. De inbrekers reden na de inbraak weg in een donkere auto, vermoedelijk VW Golf, richting de Rodenborchweg. In een bakkerszaak aan de Arena is vanochtend vroeg omstreeks 5.45 uur een geldbedrag van ongeveer 2000 gulden gestolen, nadat men de voordeur had geforceerd. Ook werden er drie treetjes met blikjes frisdrank weggenomen. In een zonnestudio aan de Vughterstraat is vannacht na inbraak een paar honderd gulden weggenomen. De voordeur van de zaak was vernield.

AUTO OVER DE KOP Donderdagavond laat is op de Oude Engelseweg een auto over de kop geslagen. De auto was eerst tegen een lichtmast gereden. De bestuurder, een 15-jarige jongen uit Den Bosch, werd door vrienden naar het ziekenhuis gebracht. Een evenoude jongen raakte ook ernstig gewond. Een derde jongen van 19 jaar was bekneld geraakt in de auto. De brandweer kwam ter plaatse om de jongen te bevrijden. Alledrie zijn ze opgenomen in het ziekenhuis. De bestuurder had thuis de sleutels van de auto gepakt om een eindje te gaan rijden met vrienden.

DIEFSTAL AUTO Aan de Comm. De Quaylaan is vannacht een zwarte VW Golf met het kenteken JP-ST-24 gestolen.

AUTODIEVEN AANGEHOUDEN Vannacht heeft de politie twee mannen in Vlijmen aangehouden op verdenking van diefstal of heling van een bedrijfsbus. Het duo werd door de politie in de Pastoriestraat aangesproken omdat ze zich verdacht gedroegen. Bij controle bleek de auto waarmee ze gereden hadden, als gestolen geregeistreerd te staan. Daarop is het tweetal aangehouden en overgebracht naar het bureau. Het gaat om een 28-jarige en 43-jarige man, beiden uit Den Haag. Het duo wordt ook verdacht van de inbraak in een autobedrijf aan de Wolput vannacht, waarbij een bedrag van een enkele honderden guldens werd weggenomen.

MEISJE BREEKT BEEN Een 21-jarige Bossche kwam vanochtend in de Visstraat met haar fiets ten val, waarbij zij een been brak. Het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis.

GAATJESBOORDER ACTIEF In Engelen heeft vannacht een gaatjesboorder getracht in te breken in een huis aan de Kraanvogellaan. Toen de inbreker het raam wilde openen, ging het alarm af, waarop hij de benen nam. Ook in een woning aan de Rietgors trachtte een gaatjesboorder in te breken, wat niet lukte door het goede hang- en sluitwerk.

INBRAAK WONING In een woning aan de Graafsebaan in Rosmalen heeft een inbreker vannacht een portemonnee gestolen. Uit een huis aan de Maliskampseweg te Maliskamp verdween vannacht na inbraak een laptopcomputer, een GSM en een tas met autopapieren. Uit een berging aan de Oude Vlijmenseweg is de afgelopen week een suikerspinmachine uit een suikerspinwagen gestolen. Dat ontdekte de eigenaar woensdag. De waarde van de machine is 4500 gulden. Ook werd er electrisch gereedschap uit de berging weggenomen.

UITGEBRANDE AUTO Gisterenavond heeft de politie op een zandpad bij de Giersbergsebaan in Drunen een uitgebrande Opel Kadett aangetroffen. De auto bleek eerder in Dongen gestolen te zijn.