Ahold plaatst succesvol Euro 1,5 miljard aan obligaties

Datum nieuwsfeit: 25-05-2000
Ahold plaatst succesvol Euro 1,5 miljard aan obligaties

Zaandam, 25 mei 2000 ? Ahold heeft vandaag met succes obligaties geplaatst voor Euro 1,5 miljard met een coupon van 6,375%, een effectieve rente van 6,466% en een looptijd van 5 jaar. De obligaties worden genoteerd aan de beurzen van Amsterdam en Luxemburg.

De obligaties zijn geplaatst onder het op 17 mei jl. door Ahold aangekondigde Euro Medium Term Note-programma (EMTN). Hieronder kan de onderneming in Europa diverse soorten schuldpapier uitgeven ter waarde van in totaal Euro 3,0 miljard.

Ahold Finance U.S.A., Inc., een 100% dochteronderneming van Ahold, geeft de nieuwe obligaties uit, met een onvoorwaardelijke garantie van Koninklijke Ahold N.V..

Ahold gebruikt de opbrengst voor de herfinanciering van de recent afgeronde acquisitie van U.S. Foodservice in de Verenigde Staten en voor het 50% belang in de joint venture met de ICA Groep in Scandinavië.

Na uitoefening van de greenshoe-optie van de recente, eveneens succesvolle gecombineerde Ahold-emissie van gewone aandelen en achtergestelde converteerbare obligaties, met een totaal opbrengst van Euro 3,7 miljard, heeft Ahold nu voor Euro 1,5 miljard nieuwe obligaties geplaatst. Met de gezamenlijke opbrengst van Euro 5,2 miljard wordt volledig aan de huidige financieringsbehoefte voldaan. Ahold acht het op dit moment niet aannemelijk dat de onderneming zich gedurende dit jaar opnieuw zal wenden tot de Euro obligatiemarkt.

Joint lead managers voor de uitgifte van de obligaties waren ABN AMRO en Chase.

Ahold PR: 075 659 57 20. Mobiel: Hans Gobes, 06 55 82 22 98; Jan Hol, 06 22 93 31 37

Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen.
De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen, omdat ze beïnvloed worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.