IntraSites BV verwerft 5 miljoen euro

Datum: 25 mei 2000

IntraSites BV verwerft 5 miljoen euro in tweede venture capital ronde

NIB Capital Private Equity NV lead investor

Eindhoven, 25 mei 2000 – Het IT-bedrijf IntraSites, ontwikkelaar van Application Service Provider (ASP) Software Solutions, heeft vandaag aangekondigd 11 miljoen gulden (5 miljoen euro) te hebben ontvangen in een tweede venture capital ronde. IntraSites zal de financiering gebruiken om haar initiatieven op het gebied van productontwikkeling, internationale verkoop en marketing van ASP-oplossingen sterk uit te breiden. De investering is verstrekt door NIB Capital Private Equity. Andere investeerders zijn NPM Capital en Twinning.

Door deze investering beschikt IntraSites over de middelen om haar voortdurende ontwikkeling te financieren en in juni 2000 een website te openen in de B2B-markt en de leiding te nemen in het on-line segment van deze zakelijke markt. De website van IntraSites stelt bedrijven in staat om gratis hun eigen ‘virtuele kantoor' te creëren, met alle noodzakelijke toepassingen voor communicatie en samenwerking, zoals e-mail, agenda's, projectmanagement, samengebruik van bestanden, persoonlijke assistent(e), enz. Behoud van privacy via deze ASP website wordt absoluut gegarandeerd en extra beveiliging zoals VPN (Virtual Private Network) kan tegen geringe kosten worden aangebracht. In het derde kwartaal van 2000 wordt er naast B2B content en services een geïntegreerd berichtensysteem toegevoegd aan de al bestaande functionaliteit, waarmee ook berichten in de vorm van bijvoorbeeld SMS, spraak, fax en video verzonden en ontvangen kunnen worden.

Gerdo Schepel, directeur van IntraSites: ‘We willen bedrijven en hun werknemers de mogelijkheid bieden onderling zo efficiënt mogelijk te communiceren en daarbij ook snel en eenvoudig toegang te hebben tot alle relevante informatie in hun virtuele kantoor, waar ze zich ook mogen bevinden. Daarom bieden wij gebruikers toegang via internet, mobiele telefonie, WAP, en andere toekomstige standaarden zoals UMTS.'

‘Bedrijven willen tegenwoordig hun IT-communicatie-infrastructuur niet meer zelf onderhouden: te complex en te hoge kosten. Ze zoeken naar alternatieven,' zegt Robert de Korte, commercieel directeur. ‘IntraSites is bij uitstek in staat om hen te voorzien van krachtige, op internet gebaseerde communicatie- en samenwerkingsoplossingen.'

‘We zijn buitengewoon verheugd dat wij de lead investor van IntraSites zijn,' zegt Charly Zwemstra, directeur Technology Group van NIB Capital Private Equity. ‘We hebben hoge verwachtingen van de combinatie van de meerwaarde opleverende ASP-oplossingen van IntraSites en de ervaring en knowhow van het management. ASP wordt de volgende golf van explosieve groeimogelijkheden, en wij denken dat IntraSites bij uitstek in staat is om te profiteren van deze belangrijke groeimarkt in Europa.'

IntraSites B.V.
IntraSites, opgericht in juni 1999, ontving een eerste investering van het Twinning seed fund in juli 1999. IntraSites ontwikkelt ASP- (Application Service Provider) en CSP-(Communication Service Provider) oplossingen voor communicatie en samenwerking voor de Europese zakelijke markt. Waar mogelijk werkt IntraSites samen met internationale partners op het gebied van software ontwikkeling, hardware, hosting en beveiliging waaronder CMG, Netscape, Sun, PSI-Net en Arthur Andersen. Het hoofdkantoor van IntraSites is gevestigd te 's-Hertogenbosch.

NIB Capital Private Equity N.V.
NIB Capital Private Equity is een onafhankelijk, internationaal private equity management bedrijf, dat opereert vanuit kantoren in Den Haag, Naarden, Antwerpen, Frankfurt, Londen en New York. De drie kernactiviteiten van NIB Capital Private Equity zijn investeringen in fondsen, directe investeringen en co-investeringen. NIB Capital Private Equity combineert de activiteiten van de private equity investment bedrijven PARNIB en Alpinvest en de private equity activiteiten van de pensioenfondsen ABP en PGGM. Met een beschikbaar vermogen van meer dan 12 miljard euro is NIB Capital Private Equity een van de grootste participatiemaatschappijen ter wereld. De Technology Group van NIB Capital Private Equity richt zich voornamelijk op de Europese IT-sector, met op dit moment investeringen in meer dan vijftig veelbelovende Europese IT-bedrijven, waaronder Telic, IPGlobalnet, Changeslive.com, Financial Architects, Datalex, Port Automation International, THIS en Telenet.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Gerdo Schepel – directeur
tel: 040-239 0600
e-mail: (fschepel@intrasites.com)

NIB Capital Private Equity N.V.
Charly Zwemstra – directeur Technology Group
tel: 070-302 2812