CAO Fortis bank: variabele beloning

FNV

26 Mei - Fortis bank: variabele beloning
CAO - (catzfol@wxs.nl)

De arbeidsvoorwaarden van de tienduizend werknemers van VSB, Mees Pierson en de Generale Bank zullen worden geharmoniseerd. Tot 1 mei vielen zij onder de Cao voor het bankbedrijf. Fortis krijgt nu een eigen, eenjarige Cao, met 3,75 procent loonsverhoging plus 0,5 procent eenmalig en een winstdelingsuitkering. Het loonsysteem en de variabele beloning van Mees Pierson gaan voor heel Fortis gelden. Dat betekent een toeslag tussen 0 en 15 procent. Er zal een studie worden verricht naar tijd- en geldsparen. Verder komt er een deeltijd Vut: boven 58 jaar 50 procent werken (met 75 procent over de niet gewerkte uren). Meer medewerkers kunnen 36 uur gaan werken. Buitengewoon verlof wordt uitgebreid tot twee weken.