Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Frank Vergeer
Datum: 26 mei 2000

Tasjesroof Oegstgeest
Donderdag 25 mei, omstreeks 15.00 uur, is een 82-jarige vrouw uit Oegstgeest beroofd van haar tas in het Hofbrouckpark. De vrouw liep met hulp van een rollator in de buurt van het bruggetje bij de waterpartij. Plotseling trok een jongen haar tas van de rollator. Omdat de vrouw een hengsel van de tas om haar pols had gewikkeld, bezeerde ze hierbij haar pols. De jongen reed met de tas weg op een fiets. De Oegstgeestse heeft aangifte gedaan. Haar pijnlijke pols hoefde niet door een arts te worden behandeld.
Onder invloed Leiden
Na een achtervolging, die begon in de Merenwijk en eindigde op de Sumatrastraat is op 26 mei, omstreeks 04.15 uur een 27-jarige Waddinxvener aangehouden ter zake rijden onder invloed. Hij bleek te veel gedronken te hebben. Op het bureau blies de Waddinxvener 665 ug/l. Hij kreeg een proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd.
Straatroof Leiden
Op 26 mei, omstreeks 04.25 uur is een 24-jarige Leidenaar op de Nieuwe Rijn van zijn portemonnaie beroofd toen hij werd aangesproken door twee onbekenden. De twee wilden geld wisselen. Toen hij zijn portemonnaie pakte om te voldoen aan dat verzoek werd deze uit zijn handen gegrist en de twee gingen er vandoor en renden weg in de richting van de Uiterstegracht.
Kind met hand klem tussen autoportier Nieuwveen
Op 25 mei, omstreeks 15.55 uur kwam een melding binnen dat een meisje met haar hand klem zat tussen het portier van een auto bij het Reigerpad in Nieuwveen. Zij en haar broertje waren uitgestapt, waarna het broertje het portier had dichtgegooid, terwijl zij nog met haar hand de deurstijl vasthad. De brandweer en de ambulance reden ook. Intussen had een kennis van het 9-jarige meisje haar weten te bevrijden met behulp van twee schroevendraaiers. Het kind werd met de ambulance afgevoerd naar het Elisabethziekenhuis. Daar werd de hand in het gips gezet ivm kneuzingen aan drie vingers.
Bedrijfsongeval Moordrecht
Een 58-jarige man uit Delft is donderdag 25 mei rond 14.00 uur tijdens werkzaamheden aan de watertoren van een zeven meter hoge steiger gevallen. Hij kwam op zijn hoofd terecht. De man is overgebracht naar het Rotterdamse Dijkzigtziekenhuis. De arbeidsinspectie stelt een onderzoek in.
Opsluiting in wagen Moordrecht
Na een woordenwisseling over een afgesloten hek bij een bedrijf aan de Middelweg heeft een 30-jarige Gouwenaar donderdag 25 mei rond 9.30 uur een 20-jarige vrouw uit Gouda een paar minuten opgesloten in de laadbak van haar vrachtwagen. De vrouw was door het openstaande hek van het bedrijf het terrein opgereden om een pakje af te leveren. Er was niemand aanwezig en toen ze weer weg wilde, bleek het hek dicht te zijn. Toen na een kwartier de Gouwenaar arriveerde, ontstonden er over en weer irritaties. De Gouwenaar pakte de vrouw op en zette haar in de laadbak. Daarbij liep de vrouw onder meer een dik oog op. De Gouwenaar is aangehouden en verhoord. Als motief gaf hij op dat hij de vrouw tot bedaren wilde laten komen na de heftige emoties en haar daarom in de laadbak had gezet. De man is inmiddels weer in vrijheid gesteld. Fietsenkijkdag district IJssel en Gouwe Regelmatig geeft de politie het publiek gelegenheid om te kijken of een voorgoed verloren gewaande (brom)fiets niet toch op het politiebureau staat gestald. Op zaterdag 3 juni tussen 10.00 en 17.00 uur kunnen inwoners van Waddinxveen en Boskoop hiervoor terecht bij het politiebureau aan de Limaweg in Waddinxveen. Voor inwoners van Nieuwerkerk aan de IJssel, Moordrecht en Zevenhuizen is diezelfde zaterdag een fietsenkijkdag op het politiebureau in Nieuwerkerk, Raadhuisplein 50. Wanneer fietsen of bromfietsen onbeheerd worden aangetroffen, bekijkt de politie eerst of er van diefstal aangifte is gedaan. Als de fiets bij een aangifte past, gaat hij natuurlijk terug naar de rechtmatige eigenaar. Toch blijven er dan nog heel wat fietsen over waarbij niet meteen een eigenaar wordt gevonden. Met de fietsenkijkdagen hoopt de politie alsnog wat fietsen aan hun eigenaars te kunnen koppelen.
Dronken bestuurder aangehouden Gouda
De politie van Gouda heeft donderdagavond rond 18:30 uur in zijn woning een 60-jarige man aangehouden. Op de Groenhovenweg was de Gouwenaar met de auto van de weg geraakt en tegen een boom gereden. De man was vervolgens uitgestapt en naar huis gelopen. Met het kenteken heeft de politie de bestuurder achterhaald. Voor iemand die betrokken is bij een ongeval waarbij letsel of schade is veroorzaakt, is het verboden weg te gaan zonder zich aan andere betrokkenen bekend te maken. Een ademtest wees bovendien uit dat de man onder invloed was; 545 microgram; 1,20 promille. De man verklaarde dat hij uit moest wijken voor een tegenligger. Hij krijgt een proces-verbaal.
Rijden onder invloed Krimpen a/d Lek Gisterennacht, 25 mei rond 00.45 uur, zagen twee politieagenten een personenauto slingerend en met hoge snelheid over de C.G. Roosweg in Krimpen a/d IJssel rijden. Op de Breekade konden de agenten de 19-jarige bestuurder uit Krimpen a/d Lek staande houden. Omdat de alcoholtest uitwees dat de man alcohol teveel had gedronken, werd hij aangehouden en verzocht mee te gaan naar het politiebureau in Schoonhoven. Daar wees een meer uitgebreide ademanalysetest 400 Ug/l uit. De man kreeg een procesverbaal en een rijverbod van drie uur.